Support/Frågor rörande produkter på www.m.nu?

Teknisk support för produkter som finns på http://www.m.nu. Generella diskussioner rörande hårdvara hänvisas till teknikforumet.
Kategoriregler
Vill du visa bilder i ditt inlägg? Använd funktionen "Ladda upp bilaga" nedanför textrutan!
Penvisionär
Inlägg: 1
Blev medlem: 03 dec 2022, 22:52

Re: Support/Frågor rörande produkter på www.m.nu?

Inlägg av Penvisionär »

Hej!
Har nyligen köpt Brandvarnare ZSD-109 Nexa samt Siren NAS-AB02 NEO, båda ZWave plus.
ZWave ska ju kunna kopplas ihop utan controller, men det finns inget sådant nämnt i manualen? Det står bara hur man inkluderar till ett Z-Wave nätverk.
Kopplar jag enheterna (Brandlarm,Sirenen) till min controller TellStick ZNet Lite v2, så fungerar det.
Hur gör jag för att lösa problemet? Självklart en nybörjare.
MVH
Användarvisningsbild
supportM
Moderator
Inlägg: 1010
Blev medlem: 20 aug 2014, 10:27
Ort: Linköping
Kontakt:

Re: Support/Frågor rörande produkter på www.m.nu?

Inlägg av supportM »

Hej,

Du behöver göra en associering via din Tellstick först :) Sen kommer de kunna prata med varandra utan att din Tellstick är inblandad i någon större mån.
// Officiellt supportkonto för m.nu
Jannefixar
Wannabe
Inlägg: 9
Blev medlem: 09 jan 2022, 16:38

Re: Support/Frågor rörande produkter på www.m.nu?

Inlägg av Jannefixar »

supportM skrev: 02 feb 2022, 09:30
Jannefixar skrev: 01 feb 2022, 17:29 Inte mycket till support!

För support rörande produkter som finns på http://www.m.nu skall du i första hand använda detta forum.
det gjorde jag men har inte fått något svar överhuvudtaget..

En bra början är att läsa Mjukvaruguiden och Produktinformationen.
Länkarna fungerar ej!

Hittar du inte svaret på din fråga i länkarna ovan, testa att söka på forumet.
provat hittade ej svar på min fråga..

Hittar du inte svaret på din fråga går det självklart bra att posta frågan direkt i forumet.
ska prova det,men troligtvis kommer jag att reklamera det jag köpt om jag inte får svar.


Hej!

Vi har haft lite resursbrist på vår support pga sjukdom, därav en något längre svarstid än vad vi skulle önska. Jag kommer att hårdskanna forumet idag och svara på allt jag kan!

/Simon - m.nu


Nästan på dagen två år och länkarna fungerar fortfarande inte, kan vara bra att veta!!
Skriv svar