Sida 1 av 2
Support/Frågor rörande produkter på www.m.nu?
Postat: 19 sep 2009, 22:50
av elf98
För support rörande produkter som finns på
http://www.m.nu skall du i första hand använda detta forum.
En bra början är att läsa
Mjukvaruguiden och
Produktinformationen.
Hittar du inte svaret på din fråga i länkarna ovan, testa att
söka på forumet.
Hittar du inte svaret på din fråga går det självklart bra att posta frågan direkt i forumet.
Ställ endast i nödfall supportfrågor via mail (
info@m.nu) - är frågan av generell karaktär kommer du att hänvisas till detta Forum.
Ingen support ges via telefon!
Anledningen till vi undviker att ge support via mail/telefon är:
- Många av frågorna som ställs via mail återkommer väldigt ofta.
- Även om det är en ovanlig fråga kan fler ha nytta av svaret, och då är forumet ett utmärkt sätt att sprida informationen.
- Om supportfrågorna via mail minskar, får vi mer tid till att ta fram nya spännande produkter!
Avklippt kabel
Postat: 16 sep 2014, 11:02
av Lindstrand
Hej!
Jag mäter temperaturen med Temperatur-/Luftfuktighetsnät:
https://www.m.nu/2-sensorer-temperaturl ... -p-35.html
När jag klippte buskarna lyckades jag tråkigt nog klippa sönder kabeln. Nu undrar jag hur jag lagar den på bästa sätt? Ska man löda ihop kabeln och sätta på krympslang, eller bör hela kabeln inkl sensor bytas ut?
MVH
Magnus
Re: Support/Frågor rörande produkter på www.m.nu?
Postat: 16 sep 2014, 11:43
av larky
Det beror väl lite på hur nära sensorn du skadat kabeln, om det är väldigt nära sensorn så är kanske ny sensor enklast, om det är mitt på kabeln går det oftast bra att löda och täcka med krympslang, gärna med limmande insida.
Re: Support/Frågor rörande produkter på www.m.nu?
Postat: 16 sep 2014, 12:09
av Lindstrand
larky skrev:Det beror väl lite på hur nära sensorn du skadat kabeln, om det är väldigt nära sensorn så är kanske ny sensor enklast, om det är mitt på kabeln går det oftast bra att löda och täcka med krympslang, gärna med limmande insida.
Tack!
Det är mitt på kabeln så jag satsar på lödning och krympslang!
Re: Support/Frågor rörande produkter på www.m.nu?
Postat: 26 nov 2015, 14:12
av scorpio63
Jag har just fått hem och monterat ett Danalock125 och det är enligt kompabilitetstabellen fungerande med Razberry.
Jag får det inte att fungera, razberryn stannar på security vid igenkännandet
Beror det på att jag försöker lägga till Danalock 100 som finns med.
Hur ska jag göra för att få det att funka?
Re: Support/Frågor rörande produkter på www.m.nu?
Postat: 26 nov 2015, 14:20
av supportM
Hej!
Skapa en ny tråd istället för att besvara en befintlig som inte har med huvudämnet att göra.
//Jonas, m.nu
Re: Support/Frågor rörande produkter på www.m.nu?
Postat: 20 jan 2019, 17:45
av Lucas
Aeotec door/Windows sensor gen5 .
Hej köpte strax innan årsskiftet en ovan nämd enhet , får den att linka med Homey (2.0) men sedan fungerar inte produkten som tänkt !
Efter en stund löser tamper alarm ut och går ej att återställa, jag har provat att inkludera den i systemet ett flertal gånger men får den inte att fungera:(
Förslag på vad jag skall göra?
Mvh Lucas H
Temperaturområde för HyperPixel 4.0 Square Touch (PIM470)
Postat: 23 okt 2019, 12:02
av brusper
Jag har flyttat detta till en egen tråd

Väderstation och RFXTRX433
Postat: 15 dec 2021, 16:57
av dom547
Hej,
Jag undrar om Smart Väderstation - Telldus fungerar med rfxtrx433. Om man alltså kan få in och tolka värdena.
Det framgår inte av dokumentationen på RFXTRX433. Dock så borde det funka då andra telldus produkter funkar.
Någon som vet om det funkar?
Jag kör den tillsammans med Domoticz.
Tack / Manne
Re: Support/Frågor rörande produkter på www.m.nu?
Postat: 01 feb 2022, 17:29
av Jannefixar
Inte mycket till support!
För support rörande produkter som finns på http://www.m.nu skall du i första hand använda detta forum.
det gjorde jag men har inte fått något svar överhuvudtaget..
En bra början är att läsa Mjukvaruguiden och Produktinformationen.
Länkarna fungerar ej!
Hittar du inte svaret på din fråga i länkarna ovan, testa att söka på forumet.
provat hittade ej svar på min fråga..
Hittar du inte svaret på din fråga går det självklart bra att posta frågan direkt i forumet.
ska prova det,men troligtvis kommer jag att reklamera det jag köpt om jag inte får svar.
Re: Support/Frågor rörande produkter på www.m.nu?
Postat: 02 feb 2022, 09:30
av supportM
Jannefixar skrev: 01 feb 2022, 17:29
Inte mycket till support!
För support rörande produkter som finns på http://www.m.nu skall du i första hand använda detta forum.
det gjorde jag men har inte fått något svar överhuvudtaget..
En bra början är att läsa Mjukvaruguiden och Produktinformationen.
Länkarna fungerar ej!
Hittar du inte svaret på din fråga i länkarna ovan, testa att söka på forumet.
provat hittade ej svar på min fråga..
Hittar du inte svaret på din fråga går det självklart bra att posta frågan direkt i forumet.
ska prova det,men troligtvis kommer jag att reklamera det jag köpt om jag inte får svar.
Hej!
Vi har haft lite resursbrist på vår support pga sjukdom, därav en något längre svarstid än vad vi skulle önska. Jag kommer att hårdskanna forumet idag och svara på allt jag kan!
/Simon - m.nu
Smart Väderstation - Telldus och Rfxcom
Postat: 14 feb 2022, 20:31
av dahl1632
Hej,
Jag undrar om Smart Väderstation - Telldus fungerar med rfxtrx433. Om man alltså kan få in och tolka värdena.
Det framgår inte av dokumentationen på RFXTRX433. Dock så borde det funka då andra telldus produkter funkar.
Någon som vet om det funkar?
Jag kör den tillsammans med Domoticz.
Tack / Manne
Hej, fick du igång de?
På hemsidan står de:
Frekvens: 433 MHz (Oregon)
Så de borde betyda att den kan tolka in de som en oregon sensor?
Jag vill köpa en men då koppla via rfxtrx433 och Homeassistant.
NEO COOLCAM Plug In Relä - ZigBee ART.NR: NAS-WR01B
Postat: 17 aug 2022, 11:22
av BWestrup
Hej
Köpte ett några NEO COOLCAM Plug In Relä - ZigBee ART.NR: NAS-WR01B, jag tolkade det som att dom fungerar med Philips Hue Bridge.
Jag får in dom via appen men jag kan inte se energiförbrukningen vilket var ett av skälen till att jag köpte dessa. Hur kommer jag vidare vill kunna se energiförbrukningen.
Re: NEO COOLCAM Plug In Relä - ZigBee ART.NR: NAS-WR01B
Postat: 18 aug 2022, 08:36
av supportM
BWestrup skrev: 17 aug 2022, 11:22
Hej
Köpte ett några
NEO COOLCAM Plug In Relä - ZigBee ART.NR: NAS-WR01B, jag tolkade det som att dom fungerar med Philips Hue Bridge.
Jag får in dom via appen men jag kan inte se energiförbrukningen vilket var ett av skälen till att jag köpte dessa. Hur kommer jag vidare vill kunna se energiförbrukningen.
Hej,
Tråkigt att det strular! Tyvärr är detta ett känt problem och vi har även skrivit ut det på produktens sida, under "specifikationer". Detta är väldigt vanligt med HUE, då de bara fokuserar på sina egna produkter. Det gör att andra tillverkares produkter kan ha saknade finesser när de används tillsammans med philips hue.
//Erik K @ m.nu
Re: Support/Frågor rörande produkter på www.m.nu?
Postat: 21 aug 2022, 21:02
av dahl1632
Jag har tre sådana. Kör dom ihop med en conbee sticka och home assistant. Funkar perfekt!
Har en hue brygga till hue prylarna…