Neo Coolcam NAS-WR10W med SkyConnect & Matter

Teknisk support för produkter som finns på http://www.m.nu. Generella diskussioner rörande hårdvara hänvisas till teknikforumet.
Kategoriregler
Vill du visa bilder i ditt inlägg? Använd funktionen "Ladda upp bilaga" nedanför textrutan!
welktuf
Inlägg: 1
Blev medlem: 01 apr 2024, 15:15

Neo Coolcam NAS-WR10W med SkyConnect & Matter

Inlägg av welktuf »

Hej,

Jag köpte en SkyConnect av er för att jag ville vara framtidssäker. Den fungerar bra med min Home Assistant och de få Zigbee prylar jag har. Det stod att snart kommer den stödja Matter/Thread och därför köpte jag sen flera Neo Coolcam NAS-WR10W av er för att kunna styra och kolla elförbrukning. Dessa har nu legat oanvända i flera månader då jag ännu inte kunnat använda dem tillsammans med min HomeAssistant (HA).

Lite då och då kopplar jag in dem för att se om de dyker upp i HA. Jag uppdaterar min HA varje gång det kommer nån ny uppdatering. Jag förstår helt klart att det är inte ni som ligger bakom utvecklingen av SkyConnect eller HA men ni skrev förra året på sidan för SkyConnect:
"OBS - SkyConnect kommer inte köra Matter från början. Men genom att använda Home Assistant kommer stickan automatiskt uppdateras när Mattermjukvaran är färdig. Detta då Matter inte planeras att släppas förrän i November och all nödvändig information inte är tillgänglig. Home Assistant jobbar redan på implementationen och mer information kommer komma efter November."

Har det kommit mer information? Finns det något sätt för mig att själv göra något för att kunna använda mina Neo Coolcam plug-in reläer?

Jag har försökt söka upp lämplig information både på ert forum och på andra sidor på nätet utan framgång.