Leksandtemp

Denna forumdel är inte längre aktiv, för att diskutera saker relaterat till väder eller temperatur.nu - använd https://www.facebook.com/groups/temperatur.nu
Kategoriregler
Denna forumdel är inte längre aktiv, för att diskutera saker relaterat till väder eller temperatur.nu - använd https://www.facebook.com/groups/temperatur.nu
puskas
Wannabe

Leksandtemp

Inlägg av puskas »

Undrar över Leksands (Siljansnäs) Temp. Har legat nere en längre tid. Någon som vet ?
Undrar Puskas
Qluripax
Wannabe

Re: Leksandtemp

Inlägg av Qluripax »

Long time ago.. Men det är jag som står för den.

Maskinen har stått på vår vind i flera år. Den frös sönder i vintras, -28gr 3 veckor i sträck gillades inte av hårddiskarna.
Jag har inte velat sätta upp en ny maskin på samma ställe men nu är en ny maskin beställd så om något vecka hoppas jag vara igång igen.

/Q
puskas
Wannabe

Inlägg av puskas »

Underbart att höra ! Håller tummarna ! Hälsningar Puskas.
puskas
Wannabe

Inlägg av puskas »

I början av juni kom efterlängtad Leksandtemp åter igång efter ett längre uppehåll. Igår fredag 2 juli la det tyvärr ned igen.
Håller tummar för att det snart åter är igång. :D
Qluripax
Wannabe

Inlägg av Qluripax »

Yup, vi byter elcentral i uthuset som "mätdatorn" står i därav driftstoppet. Passade oxå på att skaffa en HA7Net av Erik så ska det förhoppningsvis bli stabilare i framtiden. Med lite tur är det uppe igen i morgon.

/Q
Qluripax
Wannabe

Inlägg av Qluripax »

Ok, Banhof tyckte vi inte skulle ha någon ADSL ett par dagar så därför tog det tills nu...

Men sedan 30 minuter ca "pumpar" en openwrt-router in temperaturen här i Siljansnäs.
puskas
Wannabe

Inlägg av puskas »

Kan åter njuta av tempuppgifter från Siljansnäs. Underbart ! :D
Låst