WeatherDisplay 10.37d build 02

Weather Display är en mjukvara som finns för både Windows och Linux. WD har stöd för ett stort antal väderstationer samt ett visst stöd för 1Wire-enheter.
Kategoriregler
Vill du visa bilder i ditt inlägg? Använd funktionen "Ladda upp bilaga" nedanför textrutan!
Jocke
Gillar hemautomation
Inlägg: 29
Blev medlem: 29 okt 2006, 17:32
Ort: Henån
Kontakt:

WeatherDisplay 10.37d build 02

Inlägg av Jocke »

Uppgraderade till WD 10.37d build 02 i onsdags kväll och varje morgon efter det har den datorn som är kopplad till min väderstation hängt sig vid ca 05:00, vilket gör att temperaturdata slutas att skickas.
Får se om det även händer under kommande morgon, ev finns det ett samband med att min backup (ca 6 gb DAT) går då, men det har fungerat tidigare (i 8 månader).
Vill bara varna er som kör WD, vänta att uppgradera till 10.37d build 02. Jag brukar starta om den datorn 5 gånger per år (ex. ev strömavbrott) men nu har jag gjort det två dagar i rad.
Stoppar det i natt igen så kommer jag att rulla tillbaka det till föregående version.
MathiasS
Wannabe
Inlägg: 4
Blev medlem: 21 feb 2007, 21:41
Ort: Stockholm

Inlägg av MathiasS »

Konstigt, jag tror jag kör den versionen fast som via en annan release och har inga problem. Det är väl nästan bara saker relaterat till IROX-stationen som är nytt så annars kanske man kan låta bli. Kör man IROXen vill man ha senaste versionen.
Jocke
Gillar hemautomation
Inlägg: 29
Blev medlem: 29 okt 2006, 17:32
Ort: Henån
Kontakt:

Inlägg av Jocke »

Hej

Nu verkar det som om det stabiliserat sig, nu har det fungerat som det ska i mer än 24h. Hittade inställningar som var aktiva under webcam, dessa har jag nu åter inaktiverat.
Skriv svar