Problem med PB-3

Teknisk support för produkter som finns på http://www.m.nu. Generella diskussioner rörande hårdvara hänvisas till teknikforumet.
Kategoriregler
Vill du visa bilder i ditt inlägg? Använd funktionen "Ladda upp bilaga" nedanför textrutan!
Användarvisningsbild
Malte
Hjälper till att bygga ut temperatur.nu!

Problem med PB-3

Inlägg av Malte »

Hej!

Fick ett paket med bl.a. Tellstick och Fjärrströmbrytare 3x1000W (PB-3) idag och jag får bara en av de tre strömbrytarna att fungera (både med fjärren och Tellstick). Har försökt att radera de två övriga genom att trycka "Group Off" på fjärrkontrollen när LED blinkar, men inget händer. :cry:

Hur göra?

Mvh Mats
Användarvisningsbild
elf98
Hemautomation - det är mer än en hobby
Kontakt:

Re: Problem med PB-3

Inlägg av elf98 »

Ibland verkar de vara rätt känsliga för störningar när man ska lära upp dem. Testa att sätta dem (tillfälligt) i ett annat uttag när du lär upp dem och håll fjärren nära.

Så fick jag göra sist jag använde nexabrytare. När de väl var upplärda gick det att sätta dem i det tänkta uttaget utan problem.
Grundade m.nu & temperatur.nu

Driver temperatur.nu

Bild
Användarvisningsbild
Malte

Inlägg av Malte »

Tyvärr blev det ingen skillnad. Har testat i fyra olika rum, på tre olika faser.

Hur går vi vidare?
Användarvisningsbild
elf98
Hemautomation - det är mer än en hobby
Kontakt:

Inlägg av elf98 »

Lägg en beställning på en ny enhet mot Förskottsbetalning så ser jag till att en helt ny uppsättning skickas till dig i veckan.

Alla sakerna från det första paketet (3st mottagare, 1st fjärr) returnerar du med hjälp av den returfraktsedel som skickas med de nya!
Grundade m.nu & temperatur.nu

Driver temperatur.nu

Bild
Användarvisningsbild
Malte

Inlägg av Malte »

Tackar!
Skriv svar