Den behöver inte kalibreras, det har dock hänt att Åsa glömt att ta bort skydstapen på sensorn, så sitter det en vit tapebit på sensorchippet skall det tas bort.
Innebär att på kretskortet sitter en "skruvplint" med tre skruvar, man lossar skruvarna, sticker in skalade kabelstumpar från 1-wire kabeln och skruvar åt skruvarna.
Vore givetvis lättare om det satt en RJ12 kontakt på en kabel eller om det satt ett RJ12 uttag i stället, men det är inte alla som använder RJ12 kontakterna...
Så för valfrihetens skull (gissar jag) har m.nu valt den enklaste metoden, som funkar för så många som möjligt.
Driver http://kameran.nu - Mitt foto galleri.
Kom gärna förbi och kolla mina bilder...
Fast man kan välja till en kabel, som då kommer fastskruvad och har rj12-kontakt i änden!
Tidigare versioner hade fastlödd kabel, men det är mer praktiskt att enkelt kunna byta kabeln. Att sätta RJ12-kontakt på kortet gör att det blir mycket bökigare att montera kortet i en låda. Det är inte helt lätt att snyggt skära ut ett fyrkantigt stort hål för en kontakt. Nu räcker det med att borra ett litet hål för kabeln.
Så skruvterminal är ett enkelt sätt att göra produkten mer flexibel.