Uppdatera sensor

Denna forumdel är inte längre aktiv, för att diskutera saker relaterat till väder eller temperatur.nu - använd https://www.facebook.com/groups/temperatur.nu
Kategoriregler
Denna forumdel är inte längre aktiv, för att diskutera saker relaterat till väder eller temperatur.nu - använd https://www.facebook.com/groups/temperatur.nu
pleterrobin
Wannabe

Uppdatera sensor

Inlägg av pleterrobin »

Jag fick häromdagen byta batteri i min Oregon tempsensor.
Då fick den en ny id-nummer i Telldus Live, som gör att jag måste ändra "sensor" på temperatur.nu.
Alltså nu vill jag uppdatera och dela med mig av sensorns värde igen men måste ställa in den "nya" sensorn.
Men var hittar jag på temperatur.nu där jag väljer vilken sensor jag ska dela med mig av?

// Peter
Dale
Tar hemautomation på allvar

Re: Uppdatera sensor

Inlägg av Dale »

www.temperatur.nu/<kortnamn>-egen_admin.html där du byter ut <kortnamn> till din stations namn.
\\d
4 Net, 3 Duo, 14 RPi, 2 reporter & 64+ givare
This message was made using 100% recycled electrons!
pleterrobin
Wannabe

Inlägg av pleterrobin »

Jag har testat men det kommer bara upp:
"Du är inloggad i forumet, men vi kan inte verifiera att det är du som står som ägare till denna mätpunkt. Är detta fel, kontrollera att det är samma epostadress du har registerat dig med i forumet som den du angav när din mätpunkt lades till på temperatur.nu"
Fattar inte varför och jag kan inte göra något åt det heller.
daromer
Hemautomation - det är mer än en hobby

Inlägg av daromer »

Har du inte samma email på dem och inte kan byta email på forumsdelen så får Elf eller annan admin fixa.
Niklas
Moderator
Kontakt:

Inlägg av Niklas »

Vilken station rör det sig om?
Låst