Verkar inte finnas nån bra batteridriven väggkontroller för Z-wave. Alla jag sett är fula som attan eller bara en knapp. Det skulle vart fint om det fanns en batteridriven z-wave modul man kopplade in på en befintlig knapp (man lär får sätta dit en sådan där 18mm eller 34mm ram för att få plats med den bakom dock).
Så medans vi väntar på att det skall komma en sådan undrar jag om någon redan har hackat "4 Button Key Fob" och satt in en sådan bakom en knapp kanske?
Dock undrar jag om man tar en Eljo Trend strömbrytare (D-Trapp) och sätter in två fjädrar per knapp, så den återfjädrar åt båda håll, kommer knappen stanna i mitten och inte leda ström åt nått håll? Eller kommer den alltid leda ström åt det senaste håll man tryckte? Dvs att den byter inte läge förrns man tryckt åt nått håll?
Kan bara nämna här att det går utmärkt att "hacka" en av Z-wave.me 4 Button Key Fob.
Det är bara att löda på lite slimma kablar direkt på knapparna. Man behöver inte ens ta bort knapparna då de har relativt stora lödöron för att vara ytmonterade.
Har inte gjort det själv ännu pga. tidsbrist.
Ja garantin flyger ju ut igenom fönstret då man gör detta förstås men som sagt det finns ju fortfarande inga snygga batteridrivna väggknappar så detta är ända lösningen just nu vad jag kan se.
Jag kommer givetvis att lägga upp bilder mm. efter jag hackat färdigt min.