Sida 1 av 1

Motorvärmarstyrning

Postat: 12 okt 2014, 19:54
av NoiseMaker
Det lockar fortfarande att köra Nexa då det är så sjukt mycket billigare, men att inte få bekräftelse på om uttaget verkligen slagit till eller från är ju inget vidare. KIkar på det IP44-klassade uttag som finns på m.nu, men det går bara ner till -20°C. Det är inte helt ovanligt med kallare än så här i norden, och ju kallare det är desto större behov av motorvärmare. Är det någon som har en lösning? Fungerar https://www.m.nu/duwi-wave-plugin-switc ... p-818.html för lägre temperaturer även om den bara är märkt -20°C?
En variant jag funderar på är att sätta en mottagare på andra sidan väggen och styra matningen ut till själva uttaget, men nackdelen med det är att vi då inte kan styra två uttag individuellt, om vi en dag skaffar två bilar. Fast det går väl att lösa den dagen problemet uppstår.

Re: Motorvärmarstyrning

Postat: 14 okt 2014, 09:10
av elf98
Ofta fungerar elektronik vid lägre temperatur än den specade, men tillverkaren har antagligen inte använt komponenter som är specade för lägre temperaturer.

Det finns inte något definitivt svar, så det är nog att testa som gäller.

Så klart trist om det strular just den dagen när det är -40... :)

Re: Motorvärmarstyrning

Postat: 14 okt 2014, 22:04
av supportM
Den dagen det är -40 grader är det dags för mig att köpa ny kylare, så då är nog motorvärmaren det minsta problemet ;)

Re: Motorvärmarstyrning

Postat: 15 okt 2014, 00:10
av NoiseMaker
-40°C har jag ännu inte varit med om, men i vintras - som i övrigt var en ovanligt varm vinter - hade vi några dagar det låg kring minus trettio. Jag skjutsade min syster till tåget och vet att jag såg -33 på biltermometern, men jag stannade inte och klev ur för att kolla om den visade rätt...