mydlink Home Siren

Vilken produkt vill du att vi ska ta in? Vad saknar du för funktioner på just din pryl? Har du förslag på hur nästa generation av pryl X skall se ut? Hjälp till att driva utvecklingen framåt!
Kategoriregler
Vill du visa bilder i ditt inlägg? Använd funktionen "Ladda upp bilaga" nedanför textrutan!
desiderio
Inlägg: 1
Blev medlem: 11 sep 2015, 11:23
Ort: Västerås

mydlink Home Siren

Inlägg av desiderio »

Kan det här vara något att ta in?

Fördelen med den här sirenen är att den har även ljud för ringklocka något som dem andra verkar ha missat.

http://www.dlink.com/se/sv/home-solutio ... home-siren
Användarvisningsbild
elf98
Hemautomation - det är mer än en hobby
Inlägg: 5419
Blev medlem: 27 okt 2006, 13:49
Ort: Linköping
Kontakt:

Re: mydlink Home Siren

Inlägg av elf98 »

Inget någon av våra grossister har i lager - vi håller utkik!
Grundade m.nu & temperatur.nu

Driver temperatur.nu

Bild
omfa
Inlägg: 2
Blev medlem: 23 dec 2015, 22:12
Ort: stockholm

Re: mydlink Home Siren

Inlägg av omfa »

Hej på er,
Helt färsk på forumet, Har en Dlink siren DCH-Z510 som jag desperat försöker para med fibaro HCL. Jag har inte Dlinkshub och enligt det jag hittade på nätet så ska man trycka till sabotageknappen för att para den mot HCL men det händer inget vad gör jag för fel?
Tack på förhand
Användarvisningsbild
elf98
Hemautomation - det är mer än en hobby
Inlägg: 5419
Blev medlem: 27 okt 2006, 13:49
Ort: Linköping
Kontakt:

Re: mydlink Home Siren

Inlägg av elf98 »

Har för mig att inkludeeingsknappen inte var tydlig alls. Kolla i manualen! Om det är rätt knapp och det ändå inte fungerar, sätt kontrollern i exkluderingsläge och tryck på knappen igen för att resetta siren.

Skickat från min D5503 via Tapatalk
Grundade m.nu & temperatur.nu

Driver temperatur.nu

Bild
selstam
Wannabe
Inlägg: 21
Blev medlem: 25 jun 2009, 09:19
Ort: Göteborg

Re: mydlink Home Siren

Inlägg av selstam »

Den är bra gömd, kan jag säga. Men dokumentationen på den är kass. Fick "Network Error" när jag pairade med min VeraEdge ... och här står jag nu! :)
selstam
Wannabe
Inlägg: 21
Blev medlem: 25 jun 2009, 09:19
Ort: Göteborg

Re: mydlink Home Siren

Inlägg av selstam »

Hittade lite dokumentation ... så nu är den pairad, dags att leka (med hörlurar på).
DCH-Z510_Manual.pdf
(226.73 KiB) Nerladdad 349 gånger
selstam
Wannabe
Inlägg: 21
Blev medlem: 25 jun 2009, 09:19
Ort: Göteborg

Re: mydlink Home Siren

Inlägg av selstam »

För framtida referens:

Om du lägger till din Dlink-siren till en Vera Edge (UI7) så kan man köra följande luup-kommandon för att aktivera sirenen med de olika ljudsignaler som finns:

<ID> är det ID enheten fått i Vera:

Kod: Markera allt

luup.call_action('urn:micasaverde-com:serviceId:ZWaveNetwork1','SendData',{Node='<ID>',Data='0x71 0x5 0x0 0x0 0x0 0x0 <NotificationType> <Event> 0x0 0x0'},1)
Notification type och Event type finns angivna i manualen länkad ovan. Exempel för dörrsignal (Notification type 0x06, Event 0x16) är:

Kod: Markera allt

luup.call_action('urn:micasaverde-com:serviceId:ZWaveNetwork1','SendData',{Node='<ID>',Data='0x71 0x5 0x0 0x0 0x0 0x0 0x06 0x16 0x0 0x0'},1)
Har haft lite problem att "tysta" sirenen men spelar jag upp en dörrsignal så tystnar den sedan ... undersöker fortfarande (om ingen annan har några tips?)
Skriv svar