Sida 1 av 1

Problem med WMR928NX

Postat: 07 jul 2008, 12:16
av Baluga
Hej!
Köpte en WMR928NX hos Safecast i våras. Till denna en TIBBO.
Har väl haft problem med stationen i stort sett varje vecka.
Kör programvarorna WD och WDL.
Programmen i sig är väldigt krångliga, men stationen i sig är värre.

Har fått starta om den ofta, och detta blir besvärligt när stationen inte sitter hemma.
Sitter nere i hamnen på båtklubbens hus.

Nu har det strulat till sig ordentligt. Kan inte se att det skulle vara programvaran denna gång.
Vindhastigheten har slutat fungera. Däremot fungerar det andra. Även vindriktning, som sitter på
samma trådlösa givare.
Symbolen för vädret är också fel. Den har visat regn under en tid, när det
varit strålande solsken.

Vad kan problemet vara? Fasar för att plocka ner allt igen. Givarna sitter 15 m upp i mast.
Då behöver jag tillkalla hamnens kranbil, med onödiga avgifter (1200:-)
Har redan varit uppe 3 ggr, och kranavgiften har snart överskridit priset på stationen.

Man svarar inte på Safecast, utan bara telefonsvarare. Annars väldigt rörig support.
Så denna säsong blir nog skit för segelklubben.

Just nu känns det som bara irritation och elände med stationen

Tacksam för svar. :( :( :( :( :( :(

Re: Problem med WMR928NX

Postat: 07 jul 2008, 20:48
av Quart
Låter som du fått ett måndags exemplar eller så har du något som stör signalen.
Hade en del strul med min Irox väderstation, efter samtal med Safcast så kom vi fram till att det var störningar.
Efter att ha flyttat min trådlösa router så fungerar den kanon.
Angående Safecast har jag bara possitivt att säga.
Men som alla människor på sommaren så har väl även de rätt till lite semester.
Prova att maila, dessutom tror jag att Rickard på Safecast läser detta forum ibland också.
Så jag är säker på att du får bra hjälp.

Re: Problem med WMR928NX

Postat: 08 jul 2008, 01:21
av Baluga
Visst kan man ha semester, men varför säger man inte det på telefonsvararen?
Annars är det mest irritation när man ringer, och mycket att göra, tycker jag. Så man drar sig för att ringa.
Borde fixa en hyfsad support tycker jag. En som de flesta förstår, som inte är datatekniker.
Vi själva anser vi är hyfsat duktiga på datorer, och allmänt tekniska.
Hade en erfaren datatekniker från klubben sist, för att snacka med killen.
Han menade att han var väldigt rörig, och måste få förtydligande ett flertal gånger.

Ja ja. Fortsätter det så här så vet vi var stationen hamnar, och var dom nya ska köpas.
Garantin finns väl kvar, och vi ska nog kunna kränga av den till någon.
Sedan köps det in nya från annan leverantör, som villigt ställer upp utan besvär när det strular.
Men det kanske han gör för att vi gått ihop flera klubbar om inköpen. Vad vet jag?
Alla kanske är lika dana?

Synd är bara att vi inte kan använda stationen nu när vi har stor segeltävling.
Skulle användas i taktik planering.

Nu får vi låna in från annan klubb.