Telefonväderstation

Väderstationer och tillbehör - Hur fungerar den? Vilken väderstation är bäst?
Kategoriregler
Vill du visa bilder i ditt inlägg? Använd funktionen "Ladda upp bilaga" nedanför textrutan!
matti
Wannabe

Telefonväderstation

Inlägg av matti »

hej, jag undrar om någon vet ,var man kan köpa en automatisk vind/vindriktnings- och tempmätare som går att få data från genom att man ringer till ett mobiltelefonmodem?

Alltså en station man sätter upp på en stolpe, som är försedd med solceller för att ladda batteriet och som mäter vind, vindriktning och temp. Dessa data får man till sig om man slår en signal till stationen.
Det finns att köpa slika, men var? Ett par stycken skulle behövas.

matti
Användarvisningsbild
elf98
Hemautomation - det är mer än en hobby
Kontakt:

Re: telefonväderstation

Inlägg av elf98 »

Hör med Safecast.se!
Grundade m.nu & temperatur.nu

Driver temperatur.nu

Bild
matti
Wannabe

Inlägg av matti »

Tack för ett snabbt tips. Jag har gjort en förfrågan hos företaget, sen får vi se.

Jag hamnade på er sida på grund av jakten på en telefonväderstation. Beroende på att jag är modell-och skärmflygare har jag stort intresse för väder. Själv har jag en Lacrosse 2300-11som efter diverse barnsjukdommar funkar ok.

Min utomhusdel med elektroniken var extremt känslig för HF från näraliggande sändare. Yttrade sig som totalförvirrad display. Satte dit ett par kondensatorer så den HF som detekterades i kablaget upp till utomhusdelen jordades bort. Sen har den funkat
matti
Quart
Moderator
Kontakt:

Inlägg av Quart »

Annars kan du installera weather-display och några 1-wire givare.
Weather-display har en telefon svarar funktion
Kolla www.weather-display.com
Skriv svar