Sida 1 av 1

Vera Edge Offline, Service led blinkar.

Postat: 06 apr 2016, 12:02
av Xiaobaitu
Hej,

Har precis köpt en VeraEdge. När jag sedan skall försöka registrera den/skaffa konto via home.getvera.com får jag bara upp "No Controllers Found On Network" på skärmen. :? Efter några försök får man möjligheten till att manuellt ange serienummer och Mac-adress. Även detta (!) misslyckas och jag får informationen "Incorrect Controller Information!". Efter en factory reset så verkar detta ordna sig och jag kan registrera med serienummer & Mac-adress. Nu har jag skapat konto och lagt till min Vera, men i home.getvera.com får jag bara upp att den är Offline.
Samtliga lysdioder utom Service lyser med fast sken, medan service blinkar.

JAg har bytt kabel och närverksuttag samt gjort utterligare en factory reset så nu börjar jag få slut på idéer. Vänligen hjälp mig få kontakt med min Vera.

Cheers!
Xiaobaitu

Re: Vera Edge Offline, Service led blinkar.

Postat: 07 apr 2016, 08:12
av Xiaobaitu
Det ser ut som att min Vera inte får kontakt med nätverket. Jag får ingen indikation från min router att Vera sänder eller tar emot data.
Jag kör Telia och kopplar Vera direkt till min Teliarouter. Måste man öppna några portar eller göra andra konfigureringar för att få det att fungera?

Re: Vera Edge Offline, Service led blinkar.

Postat: 07 apr 2016, 08:27
av larky
Kan du logga in på routern och se om Veran får något ip-nummer tilldelat?

Re: Vera Edge Offline, Service led blinkar.

Postat: 07 apr 2016, 20:20
av Xiaobaitu
Hej,

Nej, det ser inte ut som jag får någon IP från Routern. Det är en Thomson TG789vn jag har om det skulle spela nån roll. :?
LEDen för både Internet och WiFi lyser dock, medan Service blinkar snabbt.

Re: Vera Edge Offline, Service led blinkar.

Postat: 07 apr 2016, 22:20
av sonnyboy

Re: Vera Edge Offline, Service led blinkar.

Postat: 08 apr 2016, 07:55
av Xiaobaitu
Tack, sonnyboy & larky,

Jag har gjort flera reset, dvs hållit in reset-knappen i minst 30 sekunder, och Veran startar om igen, men det blir inget bättre. Jag har bytt nätverkskabel och port på routern flera gånger också med lika uselt resultat.
Det är nog helt enkelt så att jag råkat få ett måndagsexemplar, skulle jag tro. Trist, men jag får väl returnera den och byta mot en ny.

Tack i alla fall!