Sida 1 av 1

POPP Hub Remote access

Postat: 13 sep 2016, 20:41
av gustavt
Hej

Fick just hem min POPP Hub v2

Har inte lyckats få igång Remote Access, skulle bli otroligt tacksam om någon kunde hjälpa mig.

1. Jag vet inte vilket Device-ID min Hub har. Missade detta under installationsprocessen. Har testat att återställa med knappen på baksidan, men den sk "välkomstsidan" vid första uppstarten syns inte till. (jag missade detta vid första uppstarten, tror jag)

2. väl inne i Hub-gränssnittet så finns ett menyval Remote Access, när jag klickar på det så kommer det ett felmeddelande.

Känns smått frustrerande att ha lagt 3 tim på att komma ingenstans.

Någon som känner igen, eller har svar på 1 och 2 ovan?

// Gustav

Re: POPP Hub Remote access

Postat: 14 sep 2016, 08:18
av gustavt
Får följande felmeddelande i UI, se bild.

Re: POPP Hub Remote access

Postat: 18 sep 2016, 18:10
av gustavt
För info, jag ger upp och skickar tillbaka enheten. Har varit i kontakt med POPPs support men de har inte kunnat säga vad det beror på, annat än att det verkar som den inte får kontakt med internet. Har testa fabriksåterställning, kollat att router/ uppkoppling är ok. Tyvärr ger jag upp, lät som en lovande produkt...

:(