Nybörjarens uppsättning

Hur ser ditt mät- och/eller hemautomations-system ut? Dela med dig av hur just Ditt projekt ser ut och fungerar, eller hur dina planer ser ut för framtiden. Att läsa om andra är bästa inspirationen.
Kategoriregler
Vill du visa bilder i ditt inlägg? Använd funktionen "Ladda upp bilaga" nedanför textrutan!
HBcore
Wannabe
Inlägg: 6
Blev medlem: 18 sep 2016, 22:47
Ort: Örebro

Nybörjarens uppsättning

Inlägg av HBcore »

Hejsan!

Har precis börjat med att fixa i ordning i hemmet, men får ta lite i taget. Dessvärre känns det som att det inte är så himla mycket man kan hitta på i en lägenhet på 57kvm men som rubriken lyder, är man nybörjare så är man.
Dock älskar jag det redan och vill bara ha mer!

i dagsläget så har jag valt att använda mig av en VeraPlus kontroller.
till det så har jag samlat på mig:
Fibaro Wall Plug 3st
Sensative Strips 1st
Fibaro Smoke sensor Gen5 1st

En bra början iallafall!:)

Nästa grej jag skulle vilja ha fart på är automatisk start av kaffebryggaren, dock startar den inte automatiskt bara för att den får ström så vet inte riktigt hur jag ska lösa det utan att behöva byta kaffebryggare. Jag har ingen vippbrytare på den utan det är bara en knapp, så jag kan dessvärre inte ställa den i "på läge" och sen bara sätta på strömmen så att säga. Om det är intressant så har jag en Philips HD7546/20 bryggare.

Någon som har ett bra tips?

/Hampus
Tomasm
Wannabe
Inlägg: 10
Blev medlem: 03 nov 2016, 12:57
Ort: Åland

Re: Nybörjarens uppsättning

Inlägg av Tomasm »

Det enda sättet är ju att modifiera bryggaren för att få till det. Efter att ha googlat mistänker jag att du enklast köper en ny bryggare för att få till det. Din bryggare har ju automatisk avstängning.

Inte det roligaste svaret kanske... :(
HBcore
Wannabe
Inlägg: 6
Blev medlem: 18 sep 2016, 22:47
Ort: Örebro

Re: Nybörjarens uppsättning

Inlägg av HBcore »

Tomasm skrev:Det enda sättet är ju att modifiera bryggaren för att få till det. Efter att ha googlat mistänker jag att du enklast köper en ny bryggare för att få till det. Din bryggare har ju automatisk avstängning.

Inte det roligaste svaret kanske... :(

Tack för input!

Tillsvidare så har jag löst det så att Wall plugen är av men om jag startar bryggaren ändå så hoppar den igång när Wall plugen sätts på... Vilket gör att det löser sig, dock blir det ju inte riktigt rätt
Skriv svar