Danfoss LC-13 och HC2

Teknisk support för produkter som finns på http://www.m.nu. Generella diskussioner rörande hårdvara hänvisas till teknikforumet.
Kategoriregler
Vill du visa bilder i ditt inlägg? Använd funktionen "Ladda upp bilaga" nedanför textrutan!
Perinorr
Wannabe

Danfoss LC-13 och HC2

Inlägg av Perinorr »

HC2(ver 4.100) hittar inte termostaten fullständigt.
Jag kan lägga till termostaten men parametrarna kommer inte med, provat göra om det ett par ggr utan framgång.

Förslag?

//Per F
HC2 ver 4.100
5st Fibaro Wall plugg
3st Fibaro Motion Sensor
1st AAEON Multi Sensor
2st Fibaro Door Sensor m temp
2st Fibaro Brandvarnare
1st Danalock Lås Zwave
2st Fibaro Dimmers
2st EEDOMUS wall dimmers
mm
dargosch
Tar hemautomation på allvar

Re: Danfoss LC-13 och HC2

Inlägg av dargosch »

Perinorr skrev:HC2(ver 4.100) hittar inte termostaten fullständigt.
Jag kan lägga till termostaten men parametrarna kommer inte med, provat göra om det ett par ggr utan framgång.
Har ett par Danfoss-enheter som fungerar finfint med HC2, men de inkluderades innan 4.100.
Vad är det för parameter du vill sätta? Jag trodde inte det fanns några sådana att sätta...

Fredrik
"Life is like a trumpet - if you don't put anything into it, you don't get anything out of it."
- William Christopher Handy

Rekommenderad läsning för Z-wave-entusiaster
https://bit.ly/2GS72Ez
Perinorr
Wannabe

Inlägg av Perinorr »

Hej Fredrik

Jag verkar inte kunna styra den från "Heating panel" och därmed har jag antagit att den inte blivit fullständigt inkluderad.
De andra enheterna har ju ett flertal parametrar man kan ställa in och jag har antagit att Danfoss skall ha det också.
danfoss adv 2.PNG
HC2 ver 4.100
5st Fibaro Wall plugg
3st Fibaro Motion Sensor
1st AAEON Multi Sensor
2st Fibaro Brandvarnare
1st Danalock Lås Zwave
2st Fibaro Dimmers
2st EEDOMUS wall dimmers
mm
dargosch
Tar hemautomation på allvar

Inlägg av dargosch »

Perinorr skrev:Hej Fredrik

Jag verkar inte kunna styra den från "Heating panel" och därmed har jag antagit att den inte blivit fullständigt inkluderad.
De andra enheterna har ju ett flertal parametrar man kan ställa in och jag har antagit att Danfoss skall ha det också.
Ok, det känner jag inte till något om. Jag har inte ställt in några parametrar, och de 10 Danfoss jag har styrs via Heating panel.
Så, du kan ha rätt i att de borde inkluderas igen. Jag stod nog kanske 2-3 ifrån när jag gjorde mina inkluderingar, men allt beror naturligtvis på vad som finns mellan kontrollern och enheten.

Nå, anledningen till att du inte kan skicka parametrar är nog för att du använder den template som finns inbyggd för Danfoss termostater. Avaktivera användandet av template (högre upp i panelen) så får du nog möjlighet att sätta parametrar. Om det finns några att sätta.
"Life is like a trumpet - if you don't put anything into it, you don't get anything out of it."
- William Christopher Handy

Rekommenderad läsning för Z-wave-entusiaster
https://bit.ly/2GS72Ez
Perinorr
Wannabe

Inlägg av Perinorr »

Yes, nu fungerar det!

Tack för hjälpen, det var bocken i rutan för templates som spökade.

Trevlig helg!
HC2 ver 4.100
5st Fibaro Wall plugg
3st Fibaro Motion Sensor
1st AAEON Multi Sensor
2st Fibaro Brandvarnare
1st Danalock Lås Zwave
2st Fibaro Dimmers
2st EEDOMUS wall dimmers
mm
Skriv svar