CirruZZ

Vem är du? Skriv en presentation om dig och varför du tycker att det är kul med temperaturer och väder!
Kategoriregler
Vill du visa bilder i ditt inlägg? Använd funktionen "Ladda upp bilaga" nedanför textrutan!
Användarvisningsbild
CirruZZ
Master Moderator
Inlägg: 1621
Blev medlem: 13 feb 2008, 16:46
Ort: Ystad

CirruZZ

Inlägg av CirruZZ »

Har inte skrivit någon rad om mig än, men det kanske man skulle göra. :wink:

Bor i ystad, 32 år, familj (läs: har inte så mycket tid som jag önskade :? )

Jag har alltid hållit på med "data" i diverse former och även elektronik, dock på hobby nivå. Att "koppla" saker till datorn och använda den till andra saker än bara som en vanlig dator, är också något som jag tycker är kul. I gymnasiet gjorde jag som special arbete ett eget I/O-kort med både digital in och utgångar, A/D och D/A omvandling. Det var kopplat till printerporten och programmet skrev jag i QBasic. Byggde även om en gammal skrivare till ett koordinat bord och la till en stegmotor för Z-axeln. Det styrdes via ett program i VisualBasic, men det blev aldrig något mer av det. :(

Nu det senaste två åren har jag börjat använda Linux och även sneglat en hel del på 1-Wire. Har tidigare byggt en enkel 1-wire för serieporten med 3 st 1820 på för att testa lite. Tanken är att jobba vidare för att övervaka huset, och kanske även stugan senare. Har "hängt" här på temperatur.nu's forum ett bra tag, hittar massa kul här hela tiden!

Mitt riktiga namn är för övrigt Anders!

/CirruZZ