Sida 1 av 1

Rullgardin fördumma

Postat: 22 nov 2016, 15:16
av sp1uw
Hej!
Första posten. Jag har sökt ett par ggr men inte hittat någon föregående tråd om problemet jag har.

Jag har 3st 12v rullgardinsmotorer (rull-433-12V) monterade i Jysk-rullgardiner. Det fungerade felfritt fram tills för någon månad sedan.
En morgon när de rullades upp slutade en av dem halvvägs, och sedan dess rullar den bara ett "steg" när den får rullkommandot.
Den och de 2 andra styrs via en Broadlink RM-pro men det är precis samma när jag använder den medföljande fjärren.
Det är mjöligt att setga gardinen hela vägen upp eller ner genom att skicka ~72 kommandon.

Har testat att definiera om dess limits, utan framgång. Brutit strömmen.Testat annan strömförsörjning.

Idéer någon?

Re: Rullgardin fördumma

Postat: 23 nov 2016, 22:47
av elf98
Sitter gardinen i spänn? Dvs trycker fästena in mot gardinen? Det låter som att det går tungt för motorn så överbelastningsskyddet slår till.

Re: Rullgardin fördumma

Postat: 05 dec 2016, 13:08
av sp1uw
Den verkade inte sitta särskilt spänt. Nu har jag plockat ner gardinen och tagit ur motorn och den går fortfarande bara någon centimeter åt gången. Ingenting ser konstigt ut, och den låter inte annorlunda än de andra 2

Re: Rullgardin fördumma

Postat: 20 dec 2016, 18:41
av sp1uw
elf98 skrev:Sitter gardinen i spänn? Dvs trycker fästena in mot gardinen? Det låter som att det går tungt för motorn så överbelastningsskyddet slår till.
Detta drar ut på tiden. Nu har det ju blivit jul så det är kanske inte så konstigt. Sjukdomstider, mycket att göra, det kan finnas många skäl.
Men för att minimera ytterligare tidsspillan har jag beställt en ny tubmotor (order 20162663, faktura) och konstaterat ett par saker.

Motorn i fråga är defekt, och har inte blivit det pga felaktig användning eller installation.
Och den beställdes den 17e April det här året så den täcks av garantin.
Mitt ordernummer var 20151144.

Vore kanon om du kunde makulera fakturan (eller ändra den till enbart fraktavgift) innan jag betalar den (3e Jan).

Re: Rullgardin fördumma

Postat: 30 dec 2016, 22:15
av elf98
Hej,

Orsaken till sega svar är helt enkelt att vi haft för mycket att göra. Vi kommer att anställa ytterligare personal i början av 2017 för att korta svarstiderna här.

Skicka ett mail till info@m.nu gällande garantin så löser supporten det där!