Jag har köpt ett rullgardinsstyrningskit från m.nu med två stycken 24 volts tubmotorer kopplade till varsin qubino flush shutter dc. Jag har inga manuella knappar utan tänkte köra allting från scener och mobilappar till min Fibaro HC2.
Problemet jag har är tubmotorerna hela tiden nollställer ändlägena. Jag kan ställa in ändlägena och köra rullgardinerna upp och ner ett par gånger, men allt mellan en timme och ett par dagar senare verkar den helt ha glömt av vad jag ställt in den på. När jag då försöker köra motorerna klickar den bara till lite och sedan händer inget mer.
Jag var först inne på om det var något fel på motorerna eller flush shuttern, men bägge verkar uppvisa samma problem. Det är dock inga som helst problem att hitta de två flush shutterna i HC2 och de lyder kommandon och rapporterar tillbaks strömförbrukning, i den mån den nu hinner dra 0.7 watt i en sekund innan den slår av igen.
Är det någon annan som har haft samma problem? Vad gjorde ni i så fall åt det?
JYxfeldt skrev:Jag har köpt ett rullgardinsstyrningskit från m.nu med två stycken 24 volts tubmotorer kopplade till varsin qubino flush shutter dc. Jag har inga manuella knappar utan tänkte köra allting från scener och mobilappar till min Fibaro HC2.
Problemet jag har är tubmotorerna hela tiden nollställer ändlägena. Jag kan ställa in ändlägena och köra rullgardinerna upp och ner ett par gånger, men allt mellan en timme och ett par dagar senare verkar den helt ha glömt av vad jag ställt in den på. När jag då försöker köra motorerna klickar den bara till lite och sedan händer inget mer.
Jag var först inne på om det var något fel på motorerna eller flush shuttern, men bägge verkar uppvisa samma problem. Det är dock inga som helst problem att hitta de två flush shutterna i HC2 och de lyder kommandon och rapporterar tillbaks strömförbrukning, i den mån den nu hinner dra 0.7 watt i en sekund innan den slår av igen.
Är det någon annan som har haft samma problem? Vad gjorde ni i så fall åt det?
Jag har haft samma prb, dock bara vid ett tillfälle, m.nu skickade ut en ny motor.