Sida 1 av 1
Problem med Aeotec range extender 6
Postat: 03 okt 2017, 08:14
av tobpet
Hej,
Jag köpte för någon dag sedan produkt enligt rubrik.
Jag har nu försökt att inkludera denna till Zipaboxen ett 30-tal gånger men får det inte att fungera.
Inkluderingen stannar alltid med failed "association_groupings_report".
Jag har provat att resetta enheten, inkludera den nära kontrollern och inkludera den en bit ifrån.
Detta är enda enheten av ca 60st olika z-wave enheter som gör på detta sättet... några tips eller lutar det åt en felaktig enhet?
Mvh
Tobias
Re: Problem med Aeotec range extender 6
Postat: 03 okt 2017, 18:37
av Plutonium
Hej Tobias,
I vilket läge försöker du inkludera den. Är det i "vanligt" eller "secure" läget?
Läst lite och funnit att det kan vara lite kinkigt att få in med med secure.
Vanligt:
1. Decide on where you want your Range Extender to be placed and then plug it into a wall outlet.
2. Set your Z-Wave Controller into pairing mode.
3. Press the Z-Wave Button on your Range Extender.
4. If Range Extender has been successfully added to your Z-Wave network, its RGB LED will be solid. If the adding was unsuccessful, the red LED will be on for 2 seconds and then remain colourful gradient status, repeat the steps above.
Secure:
1. Set your Z-Wave security controller/gateway into pairing mode.
2. Press the Z-Wave Button 2 times within 1 second.
3. If the Range Extender has been successfully added to your Z-Wave network, its blue LED will be solid for 2 seconds and then be off. Otherwise, repeater the steps above.
Re: Problem med Aeotec range extender 6
Postat: 03 okt 2017, 19:08
av tobpet
Hej,
Jag har prövat med båda metoderna, ingen av dem vill fungera.
/Tobias
Re: Problem med Aeotec range extender 6
Postat: 03 okt 2017, 19:10
av Plutonium
Det låter onekligen som ett måndags ex. Jag hade skickat tillbaka mot utbyte för att verkligen vara säker.
Re: Problem med Aeotec range extender 6
Postat: 03 okt 2017, 19:12
av tobpet
Har skrivit till
info@m.nu och väntar på återkoppling på ev. reklamation.
Re: Problem med Aeotec range extender 6
Postat: 05 okt 2017, 21:12
av tobpet
Som alltid snabb och utmärkt support från m.nu.
Fick idag en nu extender och den gick att lägga till direkt.
Tackar för mycket bra support och hantering av reklamation!
Mvh
Tobias