Netatmo + Tellstick?

Väderstationer och tillbehör - Hur fungerar den? Vilken väderstation är bäst?
Kategoriregler
Vill du visa bilder i ditt inlägg? Använd funktionen "Ladda upp bilaga" nedanför textrutan!
b3astie
Wannabe
Inlägg: 12
Blev medlem: 30 nov 2017, 22:25

Netatmo + Tellstick?

Inlägg av b3astie »

Hej,
Någon som vet om det går att koppla mina netatmoprylar ihop med tellstick znet lite v2 så jag exempelvis kan få temperatur osv.
b3astie
Wannabe
Inlägg: 12
Blev medlem: 30 nov 2017, 22:25

Re: Netatmo + Tellstick?

Inlägg av b3astie »

Återkoppling på min egen fråga för andra ev. intresserade:
Vad jag vet finns det iget officiellt stöd. Men jag löste det med Tasker och att den läser av notiser från Netatmo som kan kopplas med tellstick. Funkar perfekt. :)
Poteta
Wannabe
Inlägg: 9
Blev medlem: 24 feb 2018, 22:37

Re: Netatmo + Tellstick?

Inlägg av Poteta »

b3astie skrev:Återkoppling på min egen fråga för andra ev. intresserade:
Vad jag vet finns det iget officiellt stöd. Men jag löste det med Tasker och att den läser av notiser från Netatmo som kan kopplas med tellstick. Funkar perfekt. :)
Hej!
Jag har precis beställt samma Tellstick som du har och väntar ivrigt på att posten ska komma. :D
Har du lust att dela med dig lite mer om hur du kör ihop din Netatmo med tellstick? Jag har både väderstationen och Tasker men är ingen fena på programmeringen.
b3astie
Wannabe
Inlägg: 12
Blev medlem: 30 nov 2017, 22:25

Re: Netatmo + Tellstick?

Inlägg av b3astie »

Absolut!
Dock måste du ha en android ihop med appen Tasker för att det ska funka. Om du har det (?) kan jag beskriva vidare hur jag gjorde. För Iphone har jag tyvärr ingen aning om det går att lösa.
Poteta
Wannabe
Inlägg: 9
Blev medlem: 24 feb 2018, 22:37

Re: Netatmo + Tellstick?

Inlägg av Poteta »

b3astie skrev:Absolut!
Dock måste du ha en android ihop med appen Tasker för att det ska funka. Om du har det (?) kan jag beskriva vidare hur jag gjorde. För Iphone har jag tyvärr ingen aning om det går att lösa.
Jodå, jag har Tasker men min förmåga att programmera består av copy/paste är jag rädd... :oops:
Min Netatmo kommer på fredag och Z-Wave-grejerna kommer på onsdag så ingen brådska. :)
b3astie
Wannabe
Inlägg: 12
Blev medlem: 30 nov 2017, 22:25

Re: Netatmo + Tellstick?

Inlägg av b3astie »

Du kan använda dig av "Event notification" för att tasker ska fånga upp notiser från netatmo som dyker upp på din telefon.

I profilens förutsättningar lägger du alltså till "Event" söker på "Notification" letar sedan upp din netatmo app och skriver in under "Text" vilka notser som kan dyka upp på din telefon. Det här går nu att sätta en trigger till om man vill ex. tända en lampa etc.
Poteta
Wannabe
Inlägg: 9
Blev medlem: 24 feb 2018, 22:37

Re: Netatmo + Tellstick?

Inlägg av Poteta »

b3astie skrev:Du kan använda dig av "Event notification" för att tasker ska fånga upp notiser från netatmo som dyker upp på din telefon.

I profilens förutsättningar lägger du alltså till "Event" söker på "Notification" letar sedan upp din netatmo app och skriver in under "Text" vilka notser som kan dyka upp på din telefon. Det här går nu att sätta en trigger till om man vill ex. tända en lampa etc.
Stort tack! Jag testar detta. :D
Skriv svar