Strömmätare innan proppskåpet

Hur gör man för att ... ? Hur fungerar ... ? Steg för steg-guider och förklarande artiklar finns i detta forum.
Många guider finner också på vår blogg: https://blog.m.nu/
Kategoriregler
Vill du visa bilder i ditt inlägg? Använd funktionen "Ladda upp bilaga" nedanför textrutan!
Keyeffdee
Inlägg: 2
Blev medlem: 12 dec 2017, 12:41

Strömmätare innan proppskåpet

Inlägg av Keyeffdee »

Hej forumet

För några veckor sedan. Började jag bygga ett Fibaro system hemm. Fungerar bra men kladdig app
Har funderat att beställa en mätare för att få info om strömmen in i lägenheten. Tänkte Ikea då de satt ner priset på 90% i butiken men den är inte kommunikation med Fibaro.
Andra alternativet är att köpa en härifrån med 3 klammrar som man klampar runt kablarna in.
Någon som gjort detta och hur gick det?
Jag bor i en bostadsrättslägenhet så vi har begränsade möjligheter att nå mätaren men fick tips om att koppla på innanför proppskåpet.

Någon som har gjort det och kan dela bilder gör si och gör så. Länk till produkt här på m.nu är också välkommet
Bilagor
1B910746-3F09-4F6C-9F5A-89BD8D16E4DB.jpeg
losholmen
Wannabe
Inlägg: 21
Blev medlem: 07 feb 2014, 14:34
Ort: Lösholmen

Re: Strömmätare innan proppskåpet

Inlägg av losholmen »

Keyeffdee skrev:Hej forumet

För några veckor sedan. Började jag bygga ett Fibaro system hemm. Fungerar bra men kladdig app
Har funderat att beställa en mätare för att få info om strömmen in i lägenheten. Tänkte Ikea då de satt ner priset på 90% i butiken men den är inte kommunikation med Fibaro.
Andra alternativet är att köpa en härifrån med 3 klammrar som man klampar runt kablarna in.
Någon som gjort detta och hur gick det?
Jag bor i en bostadsrättslägenhet så vi har begränsade möjligheter att nå mätaren men fick tips om att koppla på innanför proppskåpet.

Någon som har gjort det och kan dela bilder gör si och gör så. Länk till produkt här på m.nu är också välkommet
Hej om du menar Ikea sparnäs 995:- så mäter den blinkningarna på elmätaren som brukar sitta i källaren när det gäller lägenheter.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Keyeffdee
Inlägg: 2
Blev medlem: 12 dec 2017, 12:41

Re: Strömmätare innan proppskåpet

Inlägg av Keyeffdee »

Ja precis den.
Jag kan säkert flörta med vaktmästaren men får ändå inte in informationen in i Fibaroenheten.
Så jag vill veta om det verkligen går att koppla in något bakom proppskåpet.
losholmen
Wannabe
Inlägg: 21
Blev medlem: 07 feb 2014, 14:34
Ort: Lösholmen

Re: Strömmätare innan proppskåpet

Inlägg av losholmen »

Den här zwave kan du koppla in , finns även som 3 fas
https://www.m.nu/sensorer/home-energy-m ... -clamp-60a


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Skriv svar