ConBee II och Philips Hue Outdoor LED Strip

Diskussioner och support runt styrenheter med stöd för ZigBee.
Styrenheter finns att köpa här: https://www.m.nu/zigbee/styrenheter-zigbee
AccordionToWhom
Wannabe
Inlägg: 4
Blev medlem: 13 sep 2019, 08:40

ConBee II och Philips Hue Outdoor LED Strip

Inlägg av AccordionToWhom »

Jag är helt ny på hemautomation, kan vara värt att börja nämna.

Min ConBee II vägrar hitta min Philips Hue Outdoor LED Strip. Jag använder deCONZ och Phoscon-appen. Jag har testat att resetta den med hjälp av en IKEA-dosa, och den kommer in i det blinkande läget, men jag har aldrig sett den dyka up i deCONZ-vyn. Missar jag något, eller måste jag ansluta min Strip till en Hue-central för att uppdatera firmware? All hjälp uppskattas, jag känner mig väldigt ny och okunnig i allt det här.
Användarvisningsbild
supportM
Moderator
Inlägg: 1010
Blev medlem: 20 aug 2014, 10:27
Ort: Linköping
Kontakt:

Re: ConBee II och Philips Hue Outdoor LED Strip

Inlägg av supportM »

Hej!

Första tipset är att vara så nära som det bara går vid inkluderingen (storleksordningen centimeter snarare än meter).

Andra tipset är att från Phoscon-appen, gå till Help och öppna "Old WebApp version".

I den, gå till Menu -> Settings och scrolla längst ner. Tryck på "Scan for Devices" så kommer den dyka upp och kan resettas därifrån.

Gör därefter en ny sökning från vanliga Phoscon.

Lycka till!

/Anna, m.nu
// Officiellt supportkonto för m.nu
AccordionToWhom
Wannabe
Inlägg: 4
Blev medlem: 13 sep 2019, 08:40

Re: ConBee II och Philips Hue Outdoor LED Strip

Inlägg av AccordionToWhom »

Hej! Tack för snabbt svar!

Jag har enheten bara centimetrar ifrån, och testade att köra Scan for Devices utan att den dök upp. Jag testade också att göra det samtidigt som jag använder min IKEA-dosa för att få den att blinka, efter att jag använt dosan på samma sätt och medan jag slår på strömmen för efter att ha fått den att blinka. Jag ser inget i listan med enheter, och har inte heller sett den poppa upp i deCONZ-kartan. Jag har lyckats styra lampan med min Trådfri-kontroll, men ingen framgång med min ConBee :(
AccordionToWhom
Wannabe
Inlägg: 4
Blev medlem: 13 sep 2019, 08:40

Re: ConBee II och Philips Hue Outdoor LED Strip

Inlägg av AccordionToWhom »

Jag kopplade den till en Hue Hub och laddade ner en uppdatering, så fungerade det sedan 🙂
Användarvisningsbild
supportM
Moderator
Inlägg: 1010
Blev medlem: 20 aug 2014, 10:27
Ort: Linköping
Kontakt:

Re: ConBee II och Philips Hue Outdoor LED Strip

Inlägg av supportM »

Skönt att höra att det löste sig!

//Erik K @ m.nu
// Officiellt supportkonto för m.nu
Skriv svar