Aerotech Range Extender 7

Diskussioner och support runt controllers med Z-wave.
Ingen styrenhet? Köp en här: https://www.m.nu/z-wave/styrenheter-z-wave
stoneman
Inlägg: 1
Blev medlem: 25 maj 2020, 19:12

Aerotech Range Extender 7

Inlägg av stoneman »

Har lagt till min nya Range Extender 7 (Aeotec) till mitt Z-Wave nätverk i Telldus live utan problem.
Av någon anledning visas enheten som okänd utan information. Verkar inte förlänga någon signal heller.

Är inte enheten kompatibel med telldus tellstick Znet lite V2 eller är enheten trasig.
Hade range extender 6 varit ett bättre alternativ. Såg någonstans att det skulle fungera bra med den.

Har testat att exkludera resp. inkludera flera gånger. Samt flyttat enheten närmare men ingen förbättring.

Någon som kör med Range Extender 6 eller 7 i kombination med telldus tellstick znet lite V2 som har liknande problem?

Mvh Henrik
Användarvisningsbild
supportM
Moderator
Inlägg: 1010
Blev medlem: 20 aug 2014, 10:27
Ort: Linköping
Kontakt:

Re: Aerotech Range Extender 7

Inlägg av supportM »

stoneman skrev: 25 maj 2020, 19:25 Har lagt till min nya Range Extender 7 (Aeotec) till mitt Z-Wave nätverk i Telldus live utan problem.
Av någon anledning visas enheten som okänd utan information. Verkar inte förlänga någon signal heller.

Är inte enheten kompatibel med telldus tellstick Znet lite V2 eller är enheten trasig.
Hade range extender 6 varit ett bättre alternativ. Såg någonstans att det skulle fungera bra med den.

Har testat att exkludera resp. inkludera flera gånger. Samt flyttat enheten närmare men ingen förbättring.

Någon som kör med Range Extender 6 eller 7 i kombination med telldus tellstick znet lite V2 som har liknande problem?

Mvh Henrik
Hej,

Gissar att du är samma person som jag haft kontakt med via mail, men tänkte att jag kan skriva samma svar här.

Range Extender 7 är så pass ny att Telldus troligtvis inte hunnit lägga till någon template för den ännu. Den ska fungera ändå.

När det gäller funktionen är det däremot klurigare. Dock tar det ett tag för Z-wave nätverken att uppdatera sig och för att nya mesh-vägar skall skapas. Upp till ett par dygn skulle jag i alla fall vänta innan jag dömer ut den.

Om det är en specifik enhet du försöker nå, kan det vara bra att väcka den också så den börjar leta efter nya vägar.

//Erik K @ m.nu
// Officiellt supportkonto för m.nu
bjoern
Wannabe
Inlägg: 5
Blev medlem: 02 mar 2017, 00:16
Ort: Borensberg

Re: Aerotech Range Extender 7

Inlägg av bjoern »

Blev glad när jag såg att Aeotech Range Extender 7 finns, vassare än 6:an, köpte två stycken. Försökte para med Vera Plus funkar inte. Sitter som en lallande fåne, tusan också, tycker det borde finnas en upplysning om detta. Undras om vi får uppleva att Vera kommer ikapp?

PS Vera har namnsdag imorgon!

/B
Senast redigerad av bjoern den 29 maj 2020, 09:00, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
supportM
Moderator
Inlägg: 1010
Blev medlem: 20 aug 2014, 10:27
Ort: Linköping
Kontakt:

Re: Aerotech Range Extender 7

Inlägg av supportM »

Ja, visst ser den lovande ut!

Angående Vera så är det stora nyheter på gång mot andra halvan av året. Ryktas om både nytt UI (omarbetat från grunden!) och ny hårdvara :D

//Erik K @ m.nu
// Officiellt supportkonto för m.nu
bjoern
Wannabe
Inlägg: 5
Blev medlem: 02 mar 2017, 00:16
Ort: Borensberg

Re: Aerotech Range Extender 7

Inlägg av bjoern »

Toppen

/B
Skriv svar