POPE010101 Element blir inte varmt

Diskussioner runt sensorer med Z-wave.
Sensor går att köpa här: https://www.m.nu/z-wave/sensorer
axel
Inlägg: 2
Blev medlem: 01 dec 2020, 14:14

POPE010101 Element blir inte varmt

Inlägg av axel »

Installerat POPE010101 termostat på äldre element. Blir dock inte varmt, elementet blir varmt om jag tar bort termostaten. Tror det har att göra med att termostaten trycker in piggen istället för att släppa på den för att öka värmen. Men jag har inte hittat hur man byter inställning. Hur gör man?
Användarvisningsbild
supportM
Moderator
Inlägg: 1010
Blev medlem: 20 aug 2014, 10:27
Ort: Linköping
Kontakt:

Re: POPE010101 Element blir inte varmt

Inlägg av supportM »

axel skrev: 06 dec 2020, 00:23 Installerat POPE010101 termostat på äldre element. Blir dock inte varmt, elementet blir varmt om jag tar bort termostaten. Tror det har att göra med att termostaten trycker in piggen istället för att släppa på den för att öka värmen. Men jag har inte hittat hur man byter inställning. Hur gör man?
Hej,

Som jag förstår det går inte detta att ändra. Om någon vet mer får den gärna rätta mig, men som sagt, tror den bara fungerar på element där man trycker in för att öka värmen.

//Erik K @ m.nu
// Officiellt supportkonto för m.nu
axel
Inlägg: 2
Blev medlem: 01 dec 2020, 14:14

Re: POPE010101 Element blir inte varmt

Inlägg av axel »

Ajdå, det var synd. Det verkar inte stå i produktbladet om termostaten är normally closed eller normally opened.
Det verkar inte framgå på någon av termostaterna som säljs på M.
Vet ni ett alternativ som funkar?
Användarvisningsbild
supportM
Moderator
Inlägg: 1010
Blev medlem: 20 aug 2014, 10:27
Ort: Linköping
Kontakt:

Re: POPE010101 Element blir inte varmt

Inlägg av supportM »

axel skrev: 16 dec 2020, 23:52 Ajdå, det var synd. Det verkar inte stå i produktbladet om termostaten är normally closed eller normally opened.
Det verkar inte framgå på någon av termostaterna som säljs på M.
Vet ni ett alternativ som funkar?
Hej,

Jag vet, finns förbättringspotential i den informationen helt klart, så tack för att du påminde oss!

Nej, känner inte till någon där detta går, eller som skulle vara omvänd.

Dock inga problem att ångra köpet om du handlat via oss. Kontakta oss på info@m.nu i så fall så löser vi det där!

//Erik K @ m.nu
// Officiellt supportkonto för m.nu
Skriv svar