Uppdateringsfrekvens NEO Coolcam NAS-PD02ZE

Diskussioner runt sensorer med Z-wave.
Sensor går att köpa här: https://www.m.nu/z-wave/sensorer
JB47
Inlägg: 1
Blev medlem: 29 okt 2021, 07:58

Uppdateringsfrekvens NEO Coolcam NAS-PD02ZE

Inlägg av JB47 »

Jag är ny på det här men skaffade lite prylar för att testa larmfunktion i garaget med z-wave sensorer. Jag har sedan tidigare en Telldus Tellstick Znet Lite v2 som jag styrt belysning med samt läst av temperatur och luftfuktighet.

Jag skaffade bl.a en rörelsesensor NEO Coolcam NAS-PD02ZE som även läser av ljusintensiteten. Min tanke med denna är att den skall registrera rörelse och med tidsfördröj aktivera en siren NEO Coolcam NAS-AB02Z om ingen åtgärd görs. Detta scenariot verkar fungera förutom att sirenen inte vill fungera riktigt men aktiviteterna sker. Nu till mitt problem och det är återaktiveringen av rörelsesensorn (typ larm påkopplat). Detta vill jag skall ske genom att dörrsensorn NEO Coolcam NAS-DS01Z är stängd och ljusintensiteten i rörelsesensorn är lägre än ett inställt värde. Men ljusintensiteten uppdateras inte. När jag aktiverar rörelsesensorn så kan jag ibland få den att även registrera ljusintensiteten men annars sker ingenting.

Satt och testade lite igår och efter jag lämnat sensorn på skrivbordet och släckt (kolsvart) så stannade värdet kvar på över 800 lux hela natten.
Bilagor
Ljusintensitet.jpg