Bästa controler för egen utveckling basserad på Z-UNO

Diskussioner och support runt controllers med Z-wave.
Ingen styrenhet? Köp en här: https://www.m.nu/z-wave/styrenheter-z-wave
Icaros
Wannabe
Inlägg: 3
Blev medlem: 18 okt 2021, 21:40

Bästa controler för egen utveckling basserad på Z-UNO

Inlägg av Icaros »

Hej!

Är nybörjare här men försöker bygga en egen termostat för min värmeväxlare av äldre snitt, baserad på en Z-UNO.

Har idag en "TellStick ZNet Lite v2" som jag inte är riktigt nöjd med, då denna varken har möjlighet att raportera tappade enheter när så sker eller utnyttjar sensor eller styrenheter fullt ut!

Min fråga därav, vilken kongtrolerer rekomenderar ni för att enklast/och BÄST/KOMPLETT går att inkludera med en egenkonstruerad Z-UNO termostat??

Mina tankar går primärt i riktningen Fibaro eller Rasberry Pi men även andra kontrolers skulle kunna vara intresanta om någon har några bra argument!!

En uppskattad funktion skulle även vara anslutning till 433MHz och andra protokoll typ ZigBee även om detta inte är det primära!!


MVH
Joakim
Användarvisningsbild
supportM
Moderator
Inlägg: 1010
Blev medlem: 20 aug 2014, 10:27
Ort: Linköping
Kontakt:

Re: Bästa controler för egen utveckling basserad på Z-UNO

Inlägg av supportM »

Hej,

Vi kommer snart ha en produkt i lager som heter Ohmigo som borde kunna uppfylla det här behovet.
Håll utkik i dagarna :)
// Officiellt supportkonto för m.nu
Icaros
Wannabe
Inlägg: 3
Blev medlem: 18 okt 2021, 21:40

Re: Bästa controler för egen utveckling basserad på Z-UNO

Inlägg av Icaros »

Hej!

Har nu hitat en produkt vid namn Ohmigo TTL,
https://www.m.nu/varmereglering/ohmigo-ttl
Men det var inte riktigt den funktionaliteten jag var ute efter, var det dennna produkt du refererade till tidigare?

Jag kanske använde fel ord när jag frågade efter kontroler, vad jag är ute efter är en Z-Way hub vilken är lätt att inkluder Z-way enheter till vilka inte är massproducerade som exempelvis min egenskapade termostat för styrning av min värmeväxlare!
DVS. jag vill kunna få hub'n att skicka och läsa just de komandona vilka är implemterade i min egna Z-way termostat, samt om möjligt arangera/skriva någon form av kod för att få dessa data att uppdateras på samma sätt som övriga sensorer vilka kan visas i hub'ens interface/programvara på telefon och/eller PC!

Får känslan att TellStick ZNet Lite v2" inte räcker till för detta!
Skriv svar