Bra ljuskällor - bra och inte allt för dyrt

Recensioner av specifika produkter - Omdömmen, Betyg, Beröm, Negativa sidor.
Kategoriregler
Vill du visa bilder i ditt inlägg? Använd funktionen "Ladda upp bilaga" nedanför textrutan!
whome
Gillar hemautomation
Inlägg: 39
Blev medlem: 26 jan 2014, 07:15
Ort: Sverige

Bra ljuskällor - bra och inte allt för dyrt

Inlägg av whome »

Jag är på jakt efter ljuskällor eller lampoe kort och gott smarta förstås.
Jag har Ikea, Philips Hue och diverse andra. Men jag har tyvärr märkt att bl.a Ikea ikte håller den bästa kvaliteten på sina produkter.

Jag vill ha ljuskällor som går att dimma - och det går många av Ikeas.
MEN dom har dåligt, litet, område där dom går att ljustera.
Tänder otfa på 25-30 % eller mer och är svåra att dimma snyggt ända upp till 100 %.
Ofta blir det kanske några få grova steg och inte alls så där snyggt och smidigt jag hade önskat.

Även ljuset från dom lämnar övrigt att önska.
Det är inte alls så där "skimrande" (om det är rätt ord) som från andra ljuskällor.
Dom återger helt enkelt färre färger.
Ni kanske kommer ihåg gamla dåliga lysrör som bara gav kallt trist ljus.
Såna kunde aldrig användas i butiker som sålde kläder t.ex. då hade dom fått stänga ner illa kvickt.
Lite överdrivet kanske - så illa är inte Ikeas ljuskällor.
Men jag ser klar skillnad om jag jämför med t.ex Philips Hue.

NNu till min fråga - vad ska jag satsa på för ljuskällor om jag vill ha kvalitetsljus?
Jag har redan konstaterat att Philips Hue är finns det kanske ännu bättre eller lika bra till ett bättre pris - för ingen kan väl säga att Philps Hue är billiga.
Vad säger ni, vad är bra och rimligt billigt?
Användarvisningsbild
supportM
Moderator
Inlägg: 1010
Blev medlem: 20 aug 2014, 10:27
Ort: Linköping
Kontakt:

Re: Bra ljuskällor - bra och inte allt för dyrt

Inlägg av supportM »

whome skrev: 12 okt 2022, 21:32 Jag är på jakt efter ljuskällor eller lampoe kort och gott smarta förstås.
Jag har Ikea, Philips Hue och diverse andra. Men jag har tyvärr märkt att bl.a Ikea ikte håller den bästa kvaliteten på sina produkter.

Jag vill ha ljuskällor som går att dimma - och det går många av Ikeas.
MEN dom har dåligt, litet, område där dom går att ljustera.
Tänder otfa på 25-30 % eller mer och är svåra att dimma snyggt ända upp till 100 %.
Ofta blir det kanske några få grova steg och inte alls så där snyggt och smidigt jag hade önskat.

Även ljuset från dom lämnar övrigt att önska.
Det är inte alls så där "skimrande" (om det är rätt ord) som från andra ljuskällor.
Dom återger helt enkelt färre färger.
Ni kanske kommer ihåg gamla dåliga lysrör som bara gav kallt trist ljus.
Såna kunde aldrig användas i butiker som sålde kläder t.ex. då hade dom fått stänga ner illa kvickt.
Lite överdrivet kanske - så illa är inte Ikeas ljuskällor.
Men jag ser klar skillnad om jag jämför med t.ex Philips Hue.

NNu till min fråga - vad ska jag satsa på för ljuskällor om jag vill ha kvalitetsljus?
Jag har redan konstaterat att Philips Hue är finns det kanske ännu bättre eller lika bra till ett bättre pris - för ingen kan väl säga att Philps Hue är billiga.
Vad säger ni, vad är bra och rimligt billigt?
Hej,

Vi har valt att satsa på Gledopto som ett prisvärt alternativ: https://www.m.nu/gledopto . Vi tycker de är en bra medelväg mellan Ikea och Hue och rekommenderar dig starkt att testa!

//Erik K @ m.nu
// Officiellt supportkonto för m.nu
Skriv svar