Sunricher SR-ZGP2801K4-FoH

Diskussioner runt Mottagare och Dimmrar med stöd för ZigBee.
Köp din brytare på m.nu här: https://www.m.nu/zigbee/rela-zigbee
Köp din dimmer på m.nu här: https://www.m.nu/zigbee/dimmer-zigbee
Conan
Inlägg: 1
Blev medlem: 02 jan 2023, 23:02

Sunricher SR-ZGP2801K4-FoH

Inlägg av Conan »

Har köpt en Sunricher friends of Hue knapp men verkar stört omöjligt att få in den i HUE.
Tänkte köpa brytaren med batteri men fick fel och sitter nu med den batterilösa som ska drivas av knapptryckning.
Lyckas med första steget då övre högra knappen ska hållas in men nästa steg när två knappar ska hållas in funkar inte och kopplingen avbryts efter en tid.
Är det ett måndagsexemplar av knapp eller gör jag fel? Köpte knappen på Kjell o co men ställer frågan ändå. Hittar inte knappen i ert sortiment, känt fel på knappen?
Användarvisningsbild
supportM
Moderator
Inlägg: 1010
Blev medlem: 20 aug 2014, 10:27
Ort: Linköping
Kontakt:

Re: Sunricher SR-ZGP2801K4-FoH

Inlägg av supportM »

Hej,

Vi slutade sälja modellen du köpt från Kjell just för att den var lite svår att handskas med vid inkludering och vi fick många ångrade köp på den. Troligen är det inte ett måndagsexemplar men det kan ta flera försök att inkludera knappen tråkigt nog.
// Officiellt supportkonto för m.nu
JohanH
Inlägg: 2
Blev medlem: 25 jan 2023, 20:07

Re: Sunricher SR-ZGP2801K4-FoH

Inlägg av JohanH »

Hej,
Jag har också denna. Jag lyckades få in den med hjälp av Hue Essentials och kunde därefter konfigurera den i vanliga Hue-appen.
Den fungerar dock mycket dåligt. Endast 3/4 knappar fungerar och då endast vid extremt kort avstånd från bryggan. Redan vid en meters avstånd fungerar den inte.
Vet inte vad det beror på, någon som haft liknande problem och lyckats lösa detta?
JohanH
Inlägg: 2
Blev medlem: 25 jan 2023, 20:07

Re: Sunricher SR-ZGP2801K4-FoH

Inlägg av JohanH »

Jag lyckades lösa detta. Först så tappade den på egen hand koppling till Hue-bryggan och då testade jag para den med Hue-appen och denna gång fungerar det. Därefter fungerar den också på avstånd så något måste gått fel i första parningen så den låg kvar i något halvt touchlink-läge.
Den har fortfarande en del egenheter så det är väl ingen produkt jag skulle rekommendera särskilt varmt, men den fungerar i vart fall.
Skriv svar