Vad ska jag bygga för system?

I detta forum hör diskussioner gällande teknik i största allmänhet och hemautomation i synnerhet hemma.
Kategoriregler
Vill du visa bilder i ditt inlägg? Använd funktionen "Ladda upp bilaga" nedanför textrutan!
PetterT
Inlägg: 2
Blev medlem: 07 jan 2024, 20:37

Vad ska jag bygga för system?

Inlägg av PetterT »

Hej,

Jag har en Philips Hue brygga, ett 10 tal hue lampor och en hue rörelse sensor hemma. I övrigt har vi allt var Apple har att erbjuda i form av iphones Apple tvs och annat.

Jag skulle vilja utöka med mer automation hemma. Framför allt skulle jag vilja ersätta en del av befintliga strömbrytare och dimmrar med smarta dimrar.

Vi har genomgående exxact hemma och skulle vilja ha brytare/dimmrar och passar i dessa ramar.

Generellt så vill jag ha ett system som är enkelt, responsivt och robust. Detta är egenskaper och jag värderar mer än kanske avancerade konfigurstionsmöjlighetet.

Har ni några tips på hur jag kan utöka min styrning med smarta brytare/dimrar som passar i mina exxact ramar.

Det får gärna fungera med homekit där jag styr allt idag men jag kan tänka mig att överväga andra ekosystem till rimlig kostnader. Men vill såklart inte behöva byta ut befintliga Hue lampor som kostat åtskilliga tusen…

Tack för tips!!
etompau
Tar hemautomation på allvar
Inlägg: 268
Blev medlem: 15 feb 2014, 14:33
Ort: Skanör

Re: Vad ska jag bygga för system?

Inlägg av etompau »

Tipset är att välja mottagare som passar bakom dina bef. brytare. Då behöver du inte byta några brytare eller ramar.
Skriv svar