Kul att det blir fler med Dockstar HW.
Forstsätt gärna att posta länkar och info som ni hittar rörande Dockstar'en.
Det kanske iofs är läge att skapa en Dockstar tråd ?
Trevligt!
Jag har sett dockstar'en tidigare, men missat att den var så kompetent och inte bara en docka för free-agent diskarna!
Måste börja räkna på vilka tjänster som jag kan lägga ut på den istället!
Undrar om den egentligen inte är lika kraftig som servern jag kör allt på idag?
Kommer inte att ta hem några diskar.
Det är helt omöjligt att konkurrera i det segmentet. De priser jag får hos mina grossister ligger oftast högre än netonnet, webhallen, Dustin, mfl. Läste att Netonnet medvetet går med förlust för att knäcka en eller ett par av konkurrenterna.
Och om det är okey med er, och framför allt TS (trådstartaren), så tycker jag att vi döper om den här tråden och och använder den för Dockstar diskussioner...OK?
Och om det är okey med er, och framför allt TS (trådstartaren), så tycker jag att vi döper om den här tråden och och använder den för Dockstar diskussioner...OK?
Självklart! Om det går kan du även tabort/ändra mitt första inlägg.
Jag tror att det bästa är om vi alla hjälps åt att hitta en lösning på hur man skall gå tillväga, och att vi sen dokumenterar den ordentligt och ser till att få in den i Wikin, så har vi nog en bra lösning.
CirruZZ skrev:Jag tror att det bästa är om vi alla hjälps åt att hitta en lösning på hur man skall gå tillväga, och att vi sen dokumenterar den ordentligt och ser till att få in den i Wikin, så har vi nog en bra lösning.
Jo det är nog sant. Med mig här kommer nog dokumentationen dessutom bli ganska "idiotsäkrad" med tanke på alla frågor som jag kommer utsätta den för...
Loranga skrev:Jo det är nog sant. Med mig här kommer nog dokumentationen dessutom bli ganska "idiotsäkrad" med tanke på alla frågor som jag kommer utsätta den för...
Ett tips kan annars vara att börja med något lite enklare om man är helt ny när det gäller Linux.
Det finns ju andra motsvarande produkter, fast som skeppas med färdiga linuxinstallationer. De är förstås dyrare då. Det finns ju en anledning till att Dockstar verkar så trevlig