Nu när ni e inne på Badrum..
Så har jag en fråga som jag kan passa på att ställa här..
För tror det finns folk med koll på även sånt.
Har någon gång sett 2 böjda duschväggar som man kan montera på en rak väg..
Alltså inget duschhörn utan det skall vara i mitten på en vägg. Men problemet e att jag
har sett en modell där man kan vinkla in dörrarna strax utanför blandaren när den inte andvänds..
Någon som förstår va jag menar å har sett nått liknande får gärna höra av sig...
Jag vet precis vad du menar. Det är en rätt trevlig sorts dusch-hörn som började komma på marknaden för 5-6 år sedan.
Nu har i stort sett alla tillverkare av badrums-inredningar någon variant.
Ditt användarnamn fick mig att tänka på Hafa först: http://www.hafa.se/web/Duschhorn/IGLOO_ ... n-238.aspx
Utseendemässigt är de flesta identiska, men som vanligt finns det i många olika prisklasser...
Visst, men det är precis samma modell. Oftast monteras de i hörn, då det ger en något större yta i duschen, men den består ju enbart av två välvda dörrar och man kan vrida dörrarna 180 grader. Vilket innebär att man kan få dem att gå ända intill väggen när man stänger dem "omlott".
Kanten där dörrarna möts brukar ofta vara en magnet-list eller liknande som möjliggör en rätt stor variation på vinkeln, så att de absolut inte behöver mötas i en 90-gradig vinkel som om de är placerade i ett vanligt hörn.