Lämplig dator för brandvägg, vad köpa?

I detta forum hör diskussioner gällande teknik i största allmänhet och hemautomation i synnerhet hemma.
Kategoriregler
Vill du visa bilder i ditt inlägg? Använd funktionen "Ladda upp bilaga" nedanför textrutan!
Användarvisningsbild
elf98
Hemautomation - det är mer än en hobby
Kontakt:

Re: Lämplig dator för brandvägg, vad köpa?

Inlägg av elf98 »

Näe, det är det som är det sjuka, jag verkar ha full access till allt i modemet.

Kan tom ändra inställningar som:
Frequency start Value
This field below allows you to modify the frequency the cable modem start with its scan during initialization and registration. Enter the new start frequency and restart the cable modem for it to take effect.
Grundade m.nu & temperatur.nu

Driver temperatur.nu

Bild
Användarvisningsbild
Dowser
Hemautomation - det är mer än en hobby
Kontakt:

Inlägg av Dowser »

Uj!

Låter som det kan vara läge att inte pilla på alla inställningar... :D
Användarvisningsbild
Plutonium
Moderator
Kontakt:

Lämplig dator för brandvägg, vad köpa?

Inlägg av Plutonium »

Nu har jag köpt en alix burk plus en wlan bundle. Jag ska köra moonwall är tanken, får den i början av veckan. Då kan jag äntligen slänga ut min nuvarande U1 server som aggerar router idag och låter en hel del. Är ni fortfarande nöjda med era?
http://essunga.org
Moderator - Temperatur.nu
Användarvisningsbild
CirruZZ
Master Moderator

Inlägg av CirruZZ »

Jag var inne på att skaffa wlan till min också men min står inte optimalt för wlan, så jag har valt att skippa det och lägga det på en egen access punkt istället.

I övrigt är jag tok nöjd med min. Jag kör pfSense, funkar kanon, kan rekommendera det, samma som monowall fast med mer funktioner. Prestandan är det ingen som helst fara med.
Skriv svar