Jag var ju tvungen att verifiera att MSure fungerar som den ska, så jag satt upp en DS2450 att läsas fortast möjligt, i princip 1ggr/sec. Nu efter två timmar, dvs ~7200 läsningar senare har det fortfarande inte blivit ett enda läsfel.
Nartuligtvis kan jag inte återskapa Damiens nät men man får nog anse att mjukvaran fungerar som tänkt.
Kontakteringen har jag uteslutit iom att det buggar ur om jag ansluter något (spelar ingen roll vilket) av mina 6 nät samtidigt som CO2-mätaren i hubben.
Jag har inte testat med eliminatorn som jag beställde ihop med injektorn, ska göra det. Projekt musfällor kom i vägen som hastigt och lustigt blev projekt råttfällor då jag upptäckte att det inte bara var möss på vinden, vilket renderade i fyra nya fällor. Dessa moddade jag att fungera till bägge sorter så numera slipper jag agera bödel när råttor fastnar i fällorna.
Som jag ser det har du två alternativ:
1. Lämna tillbaka CO2-mätaren och skippa dessa mätningar. Tråkigt alternativ...
2. Köra den på ett helt separat nät (för då fungerade det väl?)
Nej, jag vet inte vad som kan provas mer. Känns som jag har testat allt.
Lämnar tillbaka den gör jag inte.
Jo, den har fungerat tidigare på ett eget nät så jag får kanske komplettera med en till usb-adapter. Den extra adapter jag har vill jag behålla till min andra dator i testsyfte när det implementeras nya grejer.
En batch DS2450 jag fått hem har haft problem med mätnoggrannheten. Kretsar som mätt fel har vi helt enkelt sorterat ut. Den skulle kunna vara så att det inte är problem enbart med noggrannheten...
Om du öppnar CO2-mätaren och läser nedersta raden på interfacekortet (kortet där skruvterminalen sitter), börjar raden med 268 eller 272?
Jag hittar ingen sådan text på interfacekortet. Kan det hända att det jag söker står efter Freiholtz Consulting...? Vidare text döljs av K30-sensorn. Kortet är fastlödd i sensorn så den kan jag inte ta bort det då jag inte har någon möjlighet att löda det på plats.