Inaktiva stationer

Denna forumdel är inte längre aktiv, för att diskutera saker relaterat till väder eller temperatur.nu - använd https://www.facebook.com/groups/temperatur.nu
Kategoriregler
Denna forumdel är inte längre aktiv, för att diskutera saker relaterat till väder eller temperatur.nu - använd https://www.facebook.com/groups/temperatur.nu
Användarvisningsbild
elf98
Hemautomation - det är mer än en hobby
Kontakt:

Inaktiva stationer

Inlägg av elf98 »

Från och med nu kommer stationer att döljas i ortslistan när det gått mer än 4 veckor sedan den senaste temperaturrapporteringen.

Detta för att hålla sidan så aktuell som möjligt.

Kommentarer tas tacksamt emot!
Grundade m.nu & temperatur.nu

Driver temperatur.nu

Bild
Användarvisningsbild
Walo
Hjälper till att bygga ut temperatur.nu!
Kontakt:

Inlägg av Walo »

Helt rätt! :-)

//Tony
zingo
Tar hemautomation på allvar

Inlägg av zingo »

Perfekt!
Då ser allt mycket bättre ut och man slipper många "N/A" i listan. Kommer nån tillbaka efter semestern o slår på allt igen o börjar skicka in data så lagar det sig själv. Precis som jag ville ha det! :D

Lyckades du möjligen få till ett varningsmail efter, säg, nån vecka av tystnad också? Kan va bra om man inte uppmärksammat att det lagt av...

/c
Användarvisningsbild
elf98
Kontakt:

Inlägg av elf98 »

Har inte fixat mailfunktionen än...

Jag lider av akut tidsbrist... Jobbar massor och har mycket små möjligheter att koda på jobbet då vi endast har en gemensam dator på 10 personer...

Ev kommer jag att byta jobb om någon månad, om jag inte gör det kommer en bärbar med 3g-bredband att införskaffas så jag kan lägga lite mer tid på att koda.

Jag kör ambulans för den som undrar, när vi har betat av dagens sysslor och inte har uppdrag har vi "fri" tid.

Driver temperatur.nu

Bild
Användarvisningsbild
Walo
Hjälper till att bygga ut temperatur.nu!
Kontakt:

Inlägg av Walo »

elf98 skrev:Har inte fixat mailfunktionen än...

Jag lider av akut tidsbrist... Jobbar massor och har mycket små möjligheter att koda på jobbet då vi endast har en gemensam dator på 10 personer...

Ev kommer jag att byta jobb om någon månad, om jag inte gör det kommer en bärbar med 3g-bredband att införskaffas så jag kan lägga lite mer tid på att koda.

Jag kör ambulans för den som undrar, när vi har betat av dagens sysslor och inte har uppdrag har vi "fri" tid.
Låter lite som mitt jobb , med lite "fri" tid :)
Själv övervakar jag en brinnande ångpanna...

Det är perfekt med 3G-bredband, sitter på det nu uppe i sommarstugan för att
surfa in lite tips till snickringen, har nu Telias dygnetrunt för 199:-/månad
att surfa på, fungerar utmärkt tills Norton Internet Security ställde till det i går kväll...

Jag kan rekemondera Telias 3G "bredband" man få supersupport om man ringer
till deras "multimediasupport" på 020-213141 istället för 90200 om man har några frågor.
Kan dom inte hjälpa en direkt så funderar dom och ringer tillbaka!!!
Dom är helt otroligt duktiga för det mesta!

//Tony
Hoffan

Inlägg av Hoffan »

Nu måste ju jag oxå flika in lite då...

Jag kör med 3´s Mobila bredband vilket funkar kanon..
Plus att man får ju lite bättre fart med detta än med Telia

I bland fundrar man ju det inte hade räkt med ett mobilt
bredband även hemma.... Tyvärr blir ju vissa
saker lite bökigare då ju :(
zingo

Inlägg av zingo »

elf98 skrev: Jag lider av akut tidsbrist... Jobbar massor och har mycket små möjligheter att koda på jobbet då vi endast har en gemensam dator på 10 personer...

Det hör väl inte riktigt hemma här men ändå...

Jag fick tips om ett företag som säljer en bärbar dator för dryga tusenlappen, sprillans ny!
Inkl lan/Wlan, 40 Gb hd och 256 RAM och körs på Linux. Minnet går att utöka vid behov säger dom. Den har USB o en massa annat så kanske duger den till att koda på också? INte allt för slö CPU var det så kanske kan du kompilera på den också.
Typ, sex veckors levtid men vad kan man begära för en dryg tusing?

http://www.medisoncelebrity.com/product.html

Jag googlade lite på det och det finns många som är skeptiska, om det är en scam eller om det faktiskt kommer nåt om man beställer. Sex veckor är ju en lagom tid att samla pengar o sen springa om man är lagd åt det hållet ;-)

Men bolaget är ju svenskt som det ser ut även om kontoret tyx ligga i ENgland.

Jag har en bakant som ska handla, får återkomma med recension vad det lider, om det kom nåt att testa vill säga ;-)

/c
Användarvisningsbild
elf98
Kontakt:

Inlägg av elf98 »

Jag var lite sugen jag med, MEN det är för bra för att vara sant, så det kan inte vara annat än ett nytt scam!

Driver temperatur.nu

Bild
Hoffan

Inlägg av Hoffan »

Det stod ju även om detta i Aftonbladet den 25/7 ju

http://www.aftonbladet.se/vss/pryl/stor ... 43,00.html
Användarvisningsbild
elf98
Kontakt:

Inlägg av elf98 »

Aftonbladet/Expressen/IDG/DN har så vitt jag vet skrivit positivt om alla de senaste stora scamen innan de avslöjats...

Driver temperatur.nu

Bild
Hoffan

Inlägg av Hoffan »

Visserligen sant..

Har en polare som beställt, Så jag lovar återkomma
även om det blir en tegelsten i lådan som kommer
hem till han
zingo

Inlägg av zingo »

zingo skrev:
Jag fick tips om ett företag som säljer en bärbar dator för dryga tusenlappen, sprillans ny!
Inkl lan/Wlan, 40 Gb hd och 256 RAM och körs på Linux. Minnet går att utöka vid behov säger dom. Den har USB o en massa annat så kanske duger den till att koda på också? INte allt för slö CPU var det så kanske kan du kompilera på den också.
Typ, sex veckors levtid men vad kan man begära för en dryg tusing?

http://www.medisoncelebrity.com/product.html

Jag googlade lite på det och det finns många som är skeptiska, om det är en scam eller om det faktiskt kommer nåt om man beställer. Sex veckor är ju en lagom tid att samla pengar o sen springa om man är lagd åt det hållet ;-)

Men bolaget är ju svenskt som det ser ut även om kontoret tyx ligga i ENgland.

Jag har en bakant som ska handla, får återkomma med recension vad det lider, om det kom nåt att testa vill säga ;-)
Kan bara meddela att min polare ledsnat på att vänta o begärt stålarna tillbaka...
Det är nog som vanligt att "om det låter för bra för att vara sant så är det nog det också"...

/c
Låst