En Epok går i graven - DS9097E säljs inte längre på m.nu

Teknisk support för produkter som finns på http://www.m.nu. Generella diskussioner rörande hårdvara hänvisas till teknikforumet.
Kategoriregler
Vill du visa bilder i ditt inlägg? Använd funktionen "Ladda upp bilaga" nedanför textrutan!
Användarvisningsbild
elf98
Hemautomation - det är mer än en hobby
Kontakt:

En Epok går i graven - DS9097E säljs inte längre på m.nu

Inlägg av elf98 »

m.nu började som shop.temperatur.nu 2006. Till en början såldes endast temperaturnät med en sensor och DS9097E som adapter. Alla beställningar togs emot via Epost och det var förskottsbetalning till bankkonto som gällde.

Under åren som gått har en stor mängd nya produkter och adaptrar lagts till. Idag har den "hemmabygda" DS9097E helt tagits bort från sortimentet av ett par orsaker:
1. Adaptern är pillig att löda och priset stod inte i relation till tidsåtgången.
2. Prestandan är mycket sämre än de DS9097U (Ok, det är väl egentligen kunde som skall få välja...).
3. Skulle priset på DS9097E ha höjts skulle det inte ha varit meningsfullt att sälja den då DS9097U inte skulle ha kostat särskilt mycket mer.
4. USB-adaptern har tagit över i princip helt, det är endast någon gång per vecka som det säljs serielladaptrar nu.

Det är lite sorgligt att pensionera produkten som startade upp hela verksamheten.
Grundade m.nu & temperatur.nu

Driver temperatur.nu

Bild
PerM
Kontakt:

Re: En Epok går i graven - DS9097E säljs inte längre på m.nu

Inlägg av PerM »

Lite sorgligt, men den orsakar mest problem för oss utvecklare så jag gråter inte :)

Hoppas du inte tänker sluta sälja -U varianten också? Den är en räddare-i-nöden. Mitt nät fungerar inte med USB-adaptern, men -U fungerar felfritt. Fråga mig inte varför, det är ett mysterium.
Användarvisningsbild
elf98
Kontakt:

Re: En Epok går i graven - DS9097E säljs inte längre på m.nu

Inlägg av elf98 »

U-varianterna kommer att säljas i stället för E-varianten.
Grundade m.nu & temperatur.nu

Driver temperatur.nu

Bild
Skriv svar