WH1080 och WD

Väderstationer och tillbehör - Hur fungerar den? Vilken väderstation är bäst?
Kategoriregler
Vill du visa bilder i ditt inlägg? Använd funktionen "Ladda upp bilaga" nedanför textrutan!
sm7tog

WH1080 och WD

Inlägg av sm7tog »

Hej.
Hjälp en stackars nybörjare :-)

Jag har fått en WH1080 i present och vill nu koppla upp den med weather display (på en PC eftersom mac-versionen inte verkar stödja just WH1080...)

Det fungerar så till vida att jag kan med WD se aktuella uppgifter från stationen men jag kan inte polla uppgifter från stationen om datorn varit avstängd. Detta borde ju gå?

"Originalprogrammet" Easyweather verkar dock kunna polla utan problem. (detta verkar för övrigt vara det enda easyweather kan, i övrigt verkar det vara tämligen tamt program...)

/jonny
Edis
Tar hemautomation på allvar

Re: WH1080 och WD

Inlägg av Edis »

Jo, det ska fungera. Under "Data Logger" i "Control Panel" kan du aktivera extrahering av gammal data.

Kör så själv och det fungerar alldeles utmärkt. Däremot har jag lärt mig att vara mycket försiktig med pilla med inställningarna i WD efter att man har fått det att fungera. Har man fått in något/några felaktiga värden är det bäst att bara låta de vara. I början höll jag på att bli tokig när jag skulle rätta till regndata...

Om man vill läsa om gammal data så skriver den inte över tidsstämplad data, utan lägger det bara efter i trenderna osv.

Jag har inte skruvat på något sedan i vintras och det har gått kalasbra sedan dess. Det är ett universalprogram med mycket inställningar och stöd för allt möjligt, men det är en ganska hög tröskel att lära sig programmet.
Bild
sussox

Re: WH1080 och WD

Inlägg av sussox »

Verkar fortfarande inte finnas stöd för WH1080 i Mac-versionen eller är det bara jag som inte hittar?
Skriv svar