iPhone app fungerar inte

Denna forumdel är inte längre aktiv, för att diskutera saker relaterat till väder eller temperatur.nu - använd https://www.facebook.com/groups/temperatur.nu
Kategoriregler
Denna forumdel är inte längre aktiv, för att diskutera saker relaterat till väder eller temperatur.nu - använd https://www.facebook.com/groups/temperatur.nu
gusse02
Wannabe

iPhone app fungerar inte

Inlägg av gusse02 »

Har just betalat och laddat ner appen Temperatur. Startar appen och "splashen" (typ tom sida med logga högst upp) visas nån sekund sen trillar den ur.

Jag har en iPhone 3G med 3.1.3. Har provat att starta om iPhone, ingen skillnad.

Vad göra?
Användarvisningsbild
elf98
Hemautomation - det är mer än en hobby
Kontakt:

Re: iPhone app fungerar inte

Inlägg av elf98 »

Hm...
Märkligt, Henrik som har skrivit appen får försöka komma på vad som kan vara fel!

Måhända är det 3.1 som spökar, om så är fallet får du självklart tillbaka den betalda summan.
Grundade m.nu & temperatur.nu

Driver temperatur.nu

Bild
HenrikJ
Wannabe

Inlägg av HenrikJ »

Hej!

Det var lite märkligt det där. Det första som är lite konstigt är att appen ska vara satt så att den kräver iOS 4.0 eller senare. Jag trodde inte man skulle kunna installera den annars.
Laddade du ned via telefonen eller iTunes i datorn?

Jag har iof tänkt på att det borde vara möjligt att få appen att funka på iOS 3.1.3, men har inte haft möjlighet att testa.
Om du verligen vill undvika att uppgradera (kan meddela att 4.2 funkar helt ok på min egen 3G, inte alls lika hemskt som 4.0), så kan jag göra ett försök att med din hjälp se om vi kan få det att rulla på 3.1.3.
Just nu är jag dock på resa så tyvärr inte de närmaste dagarna.

Prova förresten också att ominstallera appen och starta om telefonen så att det inte är något som hakat upp sig. Men, som sagt, 3.1.3 är egentligen inte supportat...

Mvh Henrik
Användarvisningsbild
elf98
Hemautomation - det är mer än en hobby
Kontakt:

Inlägg av elf98 »

Något har uppenbart blivit galet, i Itunes står 3.1 som supportat.

gusse, skicka ett mail till i@m.nu så får du kompensation!

Självklart vore det bra att få appen att rulla på 3.1, ännu mer kompensation utlovas för en sådan hjälp!
Grundade m.nu & temperatur.nu

Driver temperatur.nu

Bild
gusse02
Wannabe

Inlägg av gusse02 »

Tack! Tack för ert snabba och trevliga bemötande!

Ja, jag noterade att det inte står ngt om att iOS 4 skulle krävas.

Jag laddade ner appen med telefonen, inte datorn.

Jag hjälper gärna till med det jag kan för att får det att fungera i 3.1.

Ehum, om jag säger att min ifån är jailbreak så kan det ju hända att ni tror det beror på det. Så det tänker jag inte nämna :)
Nä, det är sällan problem beror på JB men det förekommer. Nej, jag har inte lurat telefonen att tro att det är iOS 4, det går ju faktiskt att fejka detta på en JB.

Provar nu att: radera appen, installera igen, starta om iPhone. Funkar ...... inte :(

Tack för erbjudandet om pengarna tillbaka. Vi kan ta det som sista utväg. Jag kommer troligen att uppgradera till 4.2. 4.1 var ingen höjdare på min 3G så jag backade tillbaka till 3.1.3.
HenrikJ
Wannabe

Inlägg av HenrikJ »

Hej igen!

Ja, det tycks tyvärr ha blivit fel när jag la upp version 1.0.1 så att det blev 3.1 som lägsta krav. Version 1.0 hade 4.0 som minimumkrav men jag måste råkat ändra det när jag byggde 1.0.1 (vilket är konstigt för nu är det inställt på 4.0 i kompilatorn - att jag skulle ändrat det kan jag inte minnas :))

Har hittat en funktion som gör att det kraschar på 3.1, men kan inte själv testa att resten funkar bra.
Om du vill, så kan jag skicka en utvecklingsversion av appen så att du kan testa. I så fall behöver jag veta vilken "UDID" som din iPhone har. Koppla upp telefonen mot datorn och kolla efter i iTunes, t.ex. här beskrivs hur:

http://www.innerfence.com/howto/find-ip ... ifier-udid

Mejla id-nummret till mig (du vill nog undvika att lägga upp det öppet på forumet) så kan jag skicka ut en beta-version för testning sen. Man behöver UDID eftersom Apple inte tillåter att man installerar program hur som helst och kräver att man signerar en beta mot unika serienummer som registrerats (om man inte jb'ar... :)

// Henrik
gusse02
Wannabe

Inlägg av gusse02 »

@Henrik: Jag pm:ar dig!
Låst