kan jag göra delar av mitt 1wire system trådlöst? är en j*vla kabelväg att få utetemp för mig. såg att det finns OW-SERVER-WIFI - Wireless 1-Wire to Ethernet Server är det en sådan jag behöver då? eller finns det någonting annat? och hur fungerar det om man har trådlöst? loggar man all data och hämtar en xml fil, rena värden eller ?
/Simon
sorry för ev. spam (skrev fråga i min första tråd som handlade om vilka produkter jag behövde till en test av 1wire temp loggning. men för att belysa min fråga lite mer så blev det nu en separat tråd)
OW-SERVER-produkterna kan inte spara några värden utan prestenterar helt enkelt de aktuella värdena i en XML-fil.
OWFS-stödjer dock OW-SERVER-ENET/WiFi, så det är enkelt att ansluta dem till en linuxdator. OW-SERVER-ENET/WiFi har dock ett begränsat stöd för chip, tex så fungerar inte DS2762 tillsammans med OW-SERVER.
så med andra ord, en fullskalig wifi lösning finns inte annat än att sätta upp en dator på det stället man vill logga som är låångt bort från servern där man har 1wire usb hosten ?
jag är lite lost i 1wire världen ännu så funderingarna är många =) borde få min usbhost och tempgivare idag så helgen är iaf räddad