Bosch sjunker nu i mina ögon, har haft gillat dom stark, men sånt här gillar jag inte, har en Vp från Bosch där en växelventil nu gått sönder, inte hela bara styrdonet. Garantin gick ut för 2 månader sen.
elf98 skrev:Har jag blivit intervjuad av Råd och Rön. Vår nya fina dyra tvättmaskin hettar upp vattnet ända till 43 grader i en 60-graders Eco-tvätt. Jag har mätt och skickat loggar till Bosch som kommer med undanflykter i alla dess former. Bland godbitarna finns:
"Vid ett 60 graders Eco-program värmer maskinen vattnet till 50 grader".
"Det ger inte korrekta värden att mäta temperaturen i trumman, det är blöt tvätt som kyler där."
"Vi mäter på en annan punkt i maskinen och våra värden är korrekta"
Att jag gjort mätningar vid en vanlig 60-graders tvätt som visar normala värden ignorerar Bosch.
Råd och rön verkar inte hålla med Bosch...
Gick inte du en match mot din elleverantör om er elmätare förut också? Du är nog fel person att försöka snacka bort....
Om du bara har orken så...du har ju inget att förlora på det för utom din nedlagda tid, det är ju inte som att gå till domstolen direkt Men för Bosch så är det grus i maskineriet
är en regnig söndag och då passar det bra att slösurfa lite på tuben och jag hittade denna lite roliga hack till windows.. http://youtu.be/Nwc2g4eGvTs?hd=1&t=5m36s
...(eller rättare sagt i förrgår) hittade min fru lödstationen. Den låg i en flyttlåda som jag hade tittat tre gånger i, uppenbarligen lite för slarvigt. Mycket glad att den är hittad!
Så nu har jag lött på en ds18b20 på min luftfuktighetssensor och börjat mecka upp mitt 1-wire nät hemma. Ska dra "lite" sladd den närmaste tiden är planen. LCDn är igång, håller på och skriver om demonen jag fick av CirruZZ så den passar mina behov.
Ska använda en av knapparna till godnatt-knapp som släcker alla lampor och larmar på skalskyddet och lite sånt sen tänkte jag.
Cykeln lär inte komma tillbaka, men jag insåg precis att jag har en separat självriskelimineringsförsäkring!
Självrisken är på 25%, och det blir rätt mycket på en cykel som kostar 27kkr. Visserligen skriver försäkringsbolaget ner cykelns värde till 40%, men självrisken är ändå på nästan 3kkr!
CirruZZ skrev:Om du bara har orken så...du har ju inget att förlora på det för utom din nedlagda tid, det är ju inte som att gå till domstolen direkt Men för Bosch så är det grus i maskineriet
elf98 skrev:
Självrisken är på 25%, och det blir rätt mycket på en cykel som kostar 27kkr. Visserligen skriver försäkringsbolaget ner cykelns värde till 40%, men självrisken är ändå på nästan 3kkr!