Telstick DUO, byta anten?

I detta forum hör diskussioner gällande teknik i största allmänhet och hemautomation i synnerhet hemma.
Kategoriregler
Vill du visa bilder i ditt inlägg? Använd funktionen "Ladda upp bilaga" nedanför textrutan!
bjornsson
Hemautomation - det är mer än en hobby

Inlägg av bjornsson »

Sitter å funderar på att beställa en DUO men är lite osäker på om den kommer räcka till då den kommer vara placerad i garaget i "server" skåpet och ska kunna styra lampor i andra änden utav huset, ca 20-25m genom väggar och sånt.

Men det jag funderat på är om det skulle gå att haka på en starkare antenn då den ser ut att kunna skruvas utav.

Kan det vara möjligt för att förstärka signalen?
daromer

Re: Telstick DUO, byta anten?

Inlägg av daromer »

Jag är skeptiskt till att det kommer funka bra. (Har dock inte fått min duo än så inte testat nya men har lite erfarenhet av tellstick samt DUOn jag hade som de skickade ut för utveckling)

Starkare anten kan funka och ja det kan funka där den är redan idag. Jag rekomenderar att ha den i mitten av huset.

Hade hade kopplat på en: http://www.ebay.com/itm/USB-Cat5-RJ45-L ... 3efc215409

Sådant kör jag t ex till min väderstation som hänger i köket och servrarna är i en helt annan del av huset.

/D
bjornsson

Inlägg av bjornsson »

Smart grej, sådan måste jag nog införskaffa ser jag till min väderstation som ligger på servern och samlar damm :)

Sedan får man väl testa och hoppas den räcker eller laborera med en sådan där till den med.
Skriv svar