Ny användare. WH1080 och WS 1128H. PCprogram?

Väderstationer och tillbehör - Hur fungerar den? Vilken väderstation är bäst?
Kategoriregler
Vill du visa bilder i ditt inlägg? Använd funktionen "Ladda upp bilaga" nedanför textrutan!
Dieselsmurfen

Ny användare. WH1080 och WS 1128H. PCprogram?

Inlägg av Dieselsmurfen »

Hej alla! Så min gamla trotjänare WS1128H har fått sällskap av en WH1080 i form av en julklapp. Jag har varit intresserad av väder i många år men först nu hittat till denna sida... WH1080 fungerar utmärkt med såväl WheatherDisplay som den medföljande Easywheater programvara. Men nu till frågan:

Jag vill publicera väderdata på en hemsida. Stationen är kopplad till en dator och fungerar utmärkt. Men som nämnts i manualen ska det finnas "web publisher" för att ladda upp data till hemsida. Detta stämmer inte? Vad göra? Bra program? Tänkte göra en helt ny hemsida för väderdata och jag kan lite dator men är ingen "hacker" om ni förstår...

PS: Just nu 6.2 grader i Höviksnäs, på ön Tjörn... Vind: 3.2 ms.
Användarvisningsbild
stars
Gillar hemautomation
Kontakt:

Re: Ny användare. WH1080 och WS 1128H. PCprogram?

Inlägg av stars »

Hej.
Om du redan har Weather Display så kan du använda det programmet för att ladda data
till din hemsida. Det finns färdiga mallar och dyligt, så man behöver inte vara en "hacker" för att få en hemsida.
Dock är Weather Display inte det mest användarvänligaste programmet
men det finns nästan inga gränser för vad man kan göra.

Det finns ett annat alternativ du kan använda Cumulus http://sandaysoft.com/news
som är gratis. Dock är programmet inte lika avancerat som Weather Display med det fungerar bra.

Behöver du hjälp med hemsidan så kan jag hjälpa dig...

mvh stars
OS WMR200 & Weather Display
The future is so bright, I can see stars...
http://www.the-lighthouse.se
porobach
Wannabe

Re: Ny användare. WH1080 och WS 1128H. PCprogram?

Inlägg av porobach »

Hej stars!

Väldigt imponerad av din H sida, jag undrar vilken utrustning du använder.

/PO
Skriv svar