Statistik på stationsnivå

Denna forumdel är inte längre aktiv, för att diskutera saker relaterat till väder eller temperatur.nu - använd https://www.facebook.com/groups/temperatur.nu
Kategoriregler
Denna forumdel är inte längre aktiv, för att diskutera saker relaterat till väder eller temperatur.nu - använd https://www.facebook.com/groups/temperatur.nu
noak
Gillar hemautomation

Statistik på stationsnivå

Inlägg av noak »

Kul att se att temperatur.nu växer och som temperaturgivare skulle det vara vara väldigt intressant att veta hur många unika besökare som tittar just på mina temperaturdata. Försöker uppnå 100% uppetid men jag bor i en liten ort och jag har ingen aning om en enda människa besöker ortens temperatur vilket skulle vara roligt att veta.

Ett förslag skulle vara om det gick att lägga till ett analytics script där man som temperaturgivare kan ange sitt analytics-id så att statistik uppdateras till kontot.
Detta borde inte belasta temoperatur.nu nämnvärt om scripten inte körs lokalt från servern utan laddas av användaren.
Användarvisningsbild
elf98
Hemautomation - det är mer än en hobby
Kontakt:

Re: Statistik på stationsnivå

Inlägg av elf98 »

Fullt görbart, och dessutom något som användaren i princip kan lägga till själv.

På stationsloggssidan matchar jag redan nu forum-epostadressen mot stations-epostadressn. Stämmer de överens kommer man att posta i stationsloggen som stationsägare - att göra en liten undersida med inställningar bör inte vara svårt alls.

Men först måste stationsloggen implementeras fullt ut och fler måste testa att skiva i loggen för att jag skall kunna gå vidare.
Grundade m.nu & temperatur.nu

Driver temperatur.nu

Bild
Inforama
Wannabe

Inlägg av Inforama »

elf98 skrev:Fullt görbart, och dessutom något som användaren i princip kan lägga till själv.

På stationsloggssidan matchar jag redan nu forum-epostadressen mot stations-epostadressn. Stämmer de överens kommer man att posta i stationsloggen som stationsägare - att göra en liten undersida med inställningar bör inte vara svårt alls.

Men först måste stationsloggen implementeras fullt ut och fler måste testa att skiva i loggen för att jag skall kunna gå vidare.
Har du kommit något längre i dessa tankar? Även jag skulle vilja se om det är någon som använder mitt väderdata (egentligen inte bara via hemsidan, utan även via de olika APIerna - vilket inte skulle fångas av "GA").

Tror initialt inte det är så noga med hur datat presenteras, utan snarare att man kan få en liten hum om trender. Kanske på något sätt få tillgång till http-loggar i de fall det handlar om GETs t.ex. även om en fullt utvecklad statistik-funktion vore cool.
Användarvisningsbild
elf98
Hemautomation - det är mer än en hobby
Kontakt:

Inlägg av elf98 »

Näe, har inte kommit någon vart med det än.

En fullt utvecklad statistikfunktion skulle vara skoj, men servern har över en miljon träffar per dygn så det gäller att koda smart för att det ska bli någon prestanda i det.
Grundade m.nu & temperatur.nu

Driver temperatur.nu

Bild
Låst