Har just fått en väderstation i julklapp - äntligen!
Men jag måste nog vara osedvanligt trög för jag kan inte fatta hur jag ska läsa prognosen...visst jag kan trycka fram de olika vädertyperna men det är väl inte jag som ska bestämma vädret?
Vidare kan jag inte nollsälla några värden t ex regnmängd, temperatur ute och inne etc.
Har läst manualen åtskilliga gånger...den lämnar för övrigt mycket att önska...
Slutligen, igår kom ju stormen Dagmar. Visserligen Hamnade vi i ytterkanten, men den högsta uppmätta vindstyrkan blev inte högre än 7,8 m/sek, vilket känns lite lågt...
Nån som har erfarenhet av wH1080/WP1400/Jenkinsbird som kan bistå med lite hjälp? Jag vill ju så gärna få det att funka!
Fick en likadan på jul. Bortsett att den nu slutat sända info från utegivarna. Så verkar det mesta fungera. Inklusive statistikinsamlingen via USB. Jag är ingen expert, men fick ju allt att fungera. Så vad undrar du specifikt ?
Jag har googlat mycket nu och fått kläm på prognoserna )
Lyckas dock inte alls att nollställa regnmätaren eller tempmätaren...
Jag gör som det står i manualen men jag funkar ändå inte föt mig
Caroline skrev:Jag har googlat mycket nu och fått kläm på prognoserna )
Lyckas dock inte alls att nollställa regnmätaren eller tempmätaren...
Jag gör som det står i manualen men jag funkar ändå inte föt mig
Hej!
Har samma problem med prognosen, kan inte vara meningen att man ska ändra denna själv utan det måste ske automatiskt. Hur löste du det?
En sak till, jag använder weathersnoop till min WH1080/WP1400 eftersom det var det ändå som fungera på mac.
Men är det fler som använder det, har nämligen lite problem med det...