RFXtrx433

Teknisk support för produkter som finns på http://www.m.nu. Generella diskussioner rörande hårdvara hänvisas till teknikforumet.
Kategoriregler
Vill du visa bilder i ditt inlägg? Använd funktionen "Ladda upp bilaga" nedanför textrutan!
knasen17

RFXtrx433

Inlägg av knasen17 »

Hej,

Jag har precis fått min RFXtrx433 levererad och försöker nu att använda den (jag orkade inte vänta på Tellstick duo).
Jag har en Sartano fjärrströmbrytare 2606 även kallad HN56002. Den enda knappen som RFXtrx43 förstår är “D – OFF”. Alla andra knapp tryckningar ignoreras och således blinkar inte den gula lysdioden på baksidan.

Enligt manualen stödjs Sartano.

Får följande när jag använder RFXmngr verktget när jag trycker på “D – OFF”
------------------------------------------------
071001E74F100070
Packettype = Lighting1
subtype = ARC
housecode = O
Sequence nbr = 2
unitcode = 16
Command = Off
Signal level = 7

Firmware version = 40
Hardware version = 1.0

DIP switch 1 är satt till "on" i båda delarna och i mottagaren är DIP switch D satt till "on”
Skickar man kommandot "command=on" i verktyget så slås fjärrströmbrytaren på.

RFXtrx433 hittar dock alla mina Oregon sensorer och dessutom en La Crosse temp sensor som jag glömt bort att jag hade =-)

Vad kan vara problemet?

///Knasen
Användarvisningsbild
elf98
Hemautomation - det är mer än en hobby
Kontakt:

Re: RFXtrx433

Inlägg av elf98 »

Jag föreslår att du kontaktar RFXCom direkt, produkten är så ny på den svenska marknaden att det inte är säkert att någon här kan svara på din fråga. Rapportera gärna tillbaka när du fått svar!
Grundade m.nu & temperatur.nu

Driver temperatur.nu

Bild
knasen17

Re: RFXtrx433

Inlägg av knasen17 »

Enligt manualen, så är Sartano av typen ELRO AB400D, men den är av typen ARC!
DIP Switcharnas märkning är förvirrande, men följer man manualen §7.4 är man nästan hemma. Dock är ettor och nollor omkastade och jag får det hela bara att fungera om DIP switch "E" sätts till off.
Således går det utmärkt att styra Sartano med RFXtrx433, men den nappar inte på fjärisens sändningar, förutom "D off", vilket jag inte förstår.

Vad är er erfarenhet?
Skriv svar