Förslag :Kommunindelning på orter

Denna forumdel är inte längre aktiv, för att diskutera saker relaterat till väder eller temperatur.nu - använd https://www.facebook.com/groups/temperatur.nu
Kategoriregler
Denna forumdel är inte längre aktiv, för att diskutera saker relaterat till väder eller temperatur.nu - använd https://www.facebook.com/groups/temperatur.nu
morando
Tar hemautomation på allvar

Förslag :Kommunindelning på orter

Inlägg av morando »

Har ett förslag om att man skulle dela in mätplatserna på temperatur.nu kommunvis. Skall förklara hur jag tänker. Låt oss säga att man letar efter temp i tex Karlskrona, och tittar i listan över mätplatser, så hittar man endast min mätpunkt dvs,
Karlskrona/Nättraby, men det finns egentligen tot 4 mätplatser i kommunen. Jo, jag vet att man kan se närliggande stationer på respektive sida, men det framgår inte i listan över just mätplatser. Ni som mäter temp i Linköping har lyckats få till det bra, kanske vore något för övriga att ta efter?

Bra eller dåligt, för och emot?
Användarvisningsbild
elf98
Hemautomation - det är mer än en hobby
Kontakt:

Re: Förslag :Kommunindelning på orter

Inlägg av elf98 »

Information om vilken kommun som mätpunkten tillhör ligger lagrad separat i databasen, så rent tekniskt borde det inte vara så svårt att få till en lösning som sorterar/visar per kommun även om inte mätpunkten har kommunens namn i mätpunktsnamnet.

Att Linköping är ett föredöme stämmer inte riktigt, det finns mätpunkter i Linköpings kommun som inte syns tydligt, tex Sturefors, Gistad och Stocksäter.

Att börja döpa om mätpunkter nu är inte så lyckat, men att använda informationen i databasen för att presentera informationen på ett bättre sätt är så klart skoj och användbart.

Kanske en liten feature att det finns en kryssruta "sök även på kommun", som gör att om du skriver Linköping i sökfältet så kommer alla mätpunkter från kommunen upp även, de som inte har linköping i namnet.
Grundade m.nu & temperatur.nu

Driver temperatur.nu

Bild
PatrikN78

Inlägg av PatrikN78 »

elf98 skrev: Kanske en liten feature att det finns en kryssruta "sök även på kommun", som gör att om du skriver Linköping i sökfältet så kommer alla mätpunkter från kommunen upp även, de som inte har linköping i namnet.
Låter som en bra idé!
morando

Inlägg av morando »

Det var ju kul att någon gillade iden. Tanken var i grund och botten att öka nyttan med att kolla på temperatur.nu.
Har hört folk på jobbet säga att dom brukar vara inne och kolla tempen ibland, särskilt vintertid.
Gissar att det är upp till mr temperatur då, om han har tid och lust.
Användarvisningsbild
elf98
Hemautomation - det är mer än en hobby
Kontakt:

Inlägg av elf98 »

Lusten finns, men tid är det värre med...

När jag får sådana här bra förslag brukar jag ofta "koda" i huvudet under någon /några veckor och lägga upp strategier för hur funktionen ska lösas. När jag känner mig färdig och väl ska skriva ner koden brukar det gå rätt fort. Just nu jobbar jag dock alldeles för mycket på mitt "riktiga" heltidsjobb så det är inte mycket tid över att tänka på annat.
Grundade m.nu & temperatur.nu

Driver temperatur.nu

Bild
Låst