Jag har sådanna hemma. Så jag kan mäta ingående effekt till huset t ex. Samt åtgång av varm och kallvatten.
Hur är den att montera på inkommande ledning i huset, den har ju grövre anslutningar, eller går det att köra med adapter?
Det är en R25 (30mm) invändig gäng på vattenledningen.
Bara montera. Finns adaptrar att köpa på valfri vvs-affär. Gäller bara att fundera om du skja ha 1.5m3/h eller 2.5m3/h mätaren. Den lille räcker till de flesta hushåll. Matar man ladugård och annat ska man fundera på en större.
daromer skrev:Bara montera. Finns adaptrar att köpa på valfri vvs-affär. Gäller bara att fundera om du skja ha 1.5m3/h eller 2.5m3/h mätaren. Den lille räcker till de flesta hushåll. Matar man ladugård och annat ska man fundera på en större.
Skönt, då blir det en beställning på en sådan.
Kan väl lika gärna ta den större då pris skillnaden inte var så stor, eller är det något annat man ska tänka på ang de olika modellerna?
Är väl bara hur precisa dom är. Den jag köpte så var den lille mer precis än den stora. Därav att ja kör den lille. 1500liter i timmen räcker mer än väl...
Läser man infon på dom så har ju båda riktigt bra precision.
Och med den större behöver man ju inte skarva ner till så smalt men kanske inte gör så mycket.
Har ju inte direkt några saker som förbrukar mycket vatten.