Har två st Nexa CMR-100 installerade sedan en månad tillbaks. Har två st sändare av "kron"-typen, inhandlade på Jula (Anslut), som jag styrt dessa CMR-100 med. Allt har funkat bra tills idag då bägge CMR-100 pajade samtidigt... Jag "lärde" min Eventghost + RFX433trx dessa två sändare och lade in kod för detta i ett skript där jag på så sätt "Klonar" sändarna för att kunna styra belysningen via en web-app som jag snickrar på. I samband med detta arbete slutade båda CMR-100 att fungera. Det låter ju helt osannolikt att de skulle kunna paja pga detta men jag är 99% säker på att de fungerade innan.
Som last på bägge brytarna har jag 2 st 2W LED-lampor vilket inte borde vara nåt problem.
Den lilla indikator LED:en på pucken ska väl lysa konstant när den har 230V matning? LED:en är iallafall död på bägge två. Har försökt att reseta puckarna genom att hålla inlärningsknappen inne i 6 sek. Har även slagit av säkringen för att göra en "vaktmästar-reset" av puckarna.
Någon som varit med om nåt liknande? CMR-100 är ju rätt ny så det lär väl inte finnas nån historik ännu på deras kvalitet...
Tror ni att den skulle kunna paja genom att skicka felaktiga kommandon till den? Eller har jag haft oturen att en strömspik slagit in precis vid detta tillfälle?
Dock är inte enheterna inhandlade på m.nu men eftersom jag inte hittade något bättre forum så lånar jag detta... Har skapat ett login på Nexas forum men väntar på att loginet ska aktiveras av admin...
/Jaytee