DomotiGa, några som använder?!

I detta forum hör diskussioner gällande teknik i största allmänhet och hemautomation i synnerhet hemma.
Kategoriregler
Vill du visa bilder i ditt inlägg? Använd funktionen "Ladda upp bilaga" nedanför textrutan!
Användarvisningsbild
CirruZZ
Master Moderator

DomotiGa, några som använder?!

Inlägg av CirruZZ »

En nyfiken fråga, finns det några användare här på forumet som använder DomotiGa?

Bild

BildLånad/länkad bild från http://www.domotiga.nl

Jag har själv inte använt det för än nu. Har sneglat på det länge men tyckt att det verkat omständlig. Nu är jag igång och jag är förvånad över hur bra det funkar, och vilket otroligt stöd av hårdvara det har. Och det viktigaste, det har en aktiv utveckling.

Någon som använder? Har använt? Erfarenheter? :)
pixi
Tar hemautomation på allvar
Kontakt:

Re: DomotiGa, några som använder?!

Inlägg av pixi »

Jag använder det:-)

Kommer med mer info senare.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
rune
Tar hemautomation på allvar

Inlägg av rune »

Ser snyggt ut. Rätt stor lista över supporterad hardware. Är dock van vid att kör på Windows och har inte mycket erfaring med Linux... Utroligt att det inte kostar nånting
dali
Gillar hemautomation

Inlägg av dali »

Jag använder det. Har skrivit de bitar som rapporterar till temperatur.nu och räknar ut solen upp- och nedgång.
DomotiGa har helt klart potential.
Användarvisningsbild
CirruZZ
Master Moderator

Inlägg av CirruZZ »

@pixi: Ser fram emot att få höra hur du använder det och till vad.

@rune: Jo det är otroligt, men det är ju någon som har lagt ner massa energi på att ta fram det. Kostar det inget så får man ju bidra med det man kan, antingen en donation, eller så ser man till att vara aktiv i forum, rapportera buggar, skriva dokumentation mm. Det är lika mycket värt som pengar. :)

@dali: Jaha så det är du, vad kul! Jag använder den funktionen nu mera! ;-) Hade tänkt skriva en ticket på den, det är en gammal URL som den använder .../puttemp.php gäller inte längre (fast den funkar), rätt är

Kod: Markera allt

http://www.temperatur.nu/rapportera.php
men i övrigt lika.
dali
Gillar hemautomation

Inlägg av dali »

Ska se om jag kan ta mig tid i helgen att fixa den då. När man programmerar 8-10 timmar om dagen så gör man gärna nåt annat på kvällarna...
Anders_B
Wannabe

Inlägg av Anders_B »

Nu verkar jag fått in Domotiga på min Raspberry pi men har någon en länk till där jag kan se hur jag får in min RfxTrx433 usb. Testade Domoticz förr och där dök ju temp-sensorerna upp av sig själva.

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk 2
Användarvisningsbild
CirruZZ
Master Moderator

Inlägg av CirruZZ »

Anders_B skrev:Nu verkar jag fått in Domotiga på min Raspberry pi men har någon en länk till där jag kan se hur jag får in min RfxTrx433 usb. Testade Domoticz förr och där dök ju temp-sensorerna upp av sig själva.

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk 2
Fick du till det?
Användarvisningsbild
CirruZZ
Master Moderator

Inlägg av CirruZZ »

Gänget bakom DomotiGa jobbar på ett nytt WebGUI, något som är ett måste enligt min mening. Här kommer en liten försmak från arbetet, screenshots. Det nya GUI't använder sig av ett framework som heter Yii. Blir spännande att testa när det är klart. :)
domotiyii1.png
domotiyii2.png
domotiyii3.png
domotiyii4.png
domotiyii5.png
Skriv svar